سخت‌افزار

ایسوس نسخه سفید رنگ ROG Strix GeForce RTX 2080 SUPER را عرضه می‌کند

ایسوس نسخه سفید رنگ ROG Strix GeForce RTX 2080 SUPER را عرضه می‌کند

با توجه به طراحی جدید کیس‌ها که از پنل‌های شیشه‌ای برخوردارند بسیاری از کاربران هنگام خرید قطعات سخت افزاری به ظاهر و رنگ آنها نیز توجه خاصی دارند. یکی از این قطعات کارت گرافیک است که بسته به نحوه اسمبل کردن سیستم می‌تواند همواره در جلوی چشم کاربر قرار بگیرد. به همین دلیل رنگ، طراحی ظاهری و جلوه‌های نورپردازی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

کمپانی ایسوس در سری محصولات ROG Strix که مختص گیمرهای دوآتشه است همواره محصولاتی با طراحی ظاهری حرفه‌ای و جذاب را ارائه می‌دهد تا گیمر هنگام استفاده از آنها حس تمایز و قدرتمند بودن را داشته باشد. این تولیدکننده در نوامبر سال گذشته از یک نسخه سفید رنگ مخصوص یا White Edition از کارت گرافیک ROG Strix RTX 2080 Ti را به بازار عرضه کرد.

حالا ایسوس قصد دارد همین کار را با کارت گرافیک ROG Strix GeForce RTX 2080 SUPER انجام دهد. طراحی PCB در این نسخه سفید رنگ مشابه نسخه اصلی ROG Strix از رنگ مشکی بهره برده اما محافظ پلاستیکی اطراف سه فن خنک کننده از یک پوشش سفید رنگ مات برخوردار است که برای بسیاری از کاربران می‌تواند تازگی داشته باشد.

سه فن خنک کننده در نسخه سفید رنگ ROG Strix GeForce RTX 2080 SUPER از فناوری Axial-Tech بهره برده عملکرد خنک کنندگی بسیار خوبی را از خود ارائه می‌دهند. این کمپانی هنوز در خصوص سرعت هسته‌های این کارت گرافیک حرفی نزده اما انتظار می‌رود این نسخه جدید از سرعت هسته‌ کمی بالاتر نسبت به ROG Strix RTX 2080 SUPER O8G بهره ببرد. این کارت گرافیک از سرعت هسته پایه 1650 مگاهرتز برخوردار بود که در حالت Boost این عدد به 1860 مگاهرتز افزایش می‌یافت.

همچنین سرعت حافظه به کار رفته در این کارت که از تراشه گرافیکی TU104 بهره می‌برد عدد 15.5Gbps را نشان می‌دهد. RTX 2080 SUPER از 3072 هسته CUDA ،384 هسته تنسور و 48 هسته RT برخوردار است که انتظار می‌رود در نسخه سفید رنگ ROG Strix GeForce RTX 2080 SUPER مشخصات فنی ذکر شده در همین سطح یا کمی بالاتر قرار داشته باشد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *