سخت‌افزار

ایسوس کارت‌های گرافیک مبتنی بر تراشه NAVI را سپتامبر عرضه می‌کند

ایسوس کارت‌های گرافیک مبتنی بر تراشه NAVI را سپتامبر عرضه می‌کند

همان‌طور که می‌دانید کمپانی AMD به تازگی از کارت‌های گرافیک مبتنی بر پردازشگر گرافیکی قدرتمند و جدیدش تحت عنوان NAVI رونمایی کرد. کارت‌های گرافیک سری 5700 این کمپانی فعلا در دو مدل Radeon RX 5700 و 5700 XT عرضه شده‌اند و قدرت انتخاب بسیار مناسبی را در بخش میانی بازار در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

اما کمپانی‌های شناخته شده دنیا در صنعت کارت گرافیک تا به این لحظه صرفا کارت‌های گرافیک مبتنی بر تراشه گرافیکی NAVI را با همان مشخصات مرجع و صرفا با تغییراتی در طراحی ظاهری و سیستم‌های خنک‌کننده به بازار معرفی کرده‌اند. در پستی جدید که به تازگی در صفحه Edge UP وب‌سایت رسمی ایسوس منتشر شده به نظر می‌رسد این تولیدکننده تایوانی قصد دارد مانند اکثر کمپانی‌های دیگر، کارت‌های گرافیک مبتنی بر این GPU جدید و قدرتمند را صرفا با سیستم‌های خنک‌کننده جدید و طراحی ظاهری متفاوت ارائه دهد. براساس اطلاعاتی که در این پست منتشر شده ظاهرا باید منتظر عرضه این کارت‌های گرافیک در ماه سپتامبر باشیم.

ایسوس کارت‌های گرافیک مبتنی بر تراشه NAVI را سپتامبر عرضه می‌کند

این یعنی عرضه نسخه‌های سفارشی کارت‌های گرافیک Radeon RX 5700 و 5700 XT از سوی ایسوس بیشتر از آن چیزی که انتظارش را داشتیم طول خواهد کشید. این در حالیست که پیش‌تر انتظار داشتیم کمپانی‌های ثالث (AIB) نظیر ایسوس، گیگابایت و ام‌اس‌آی محصولات مبتنی بر تراشه گرافیکی NAVI خود را در ماه اوت به بازار عرضه کنند.

به هر حال برای قطعی شدن این خبر باید حداقل تا ماه اوت صبر کنیم و ببینیم آیا این تصمیم صرفا به ایسوس اختصاص دارد و یا سایر کمپانی‌های طرف قرارداد با AMD نیز محصولاتشان را دیرتر از آن‌چه که گمان می‌کردیم روانه بازار خواهند نمود. البته این احتمال نیز وجود دارد که ایسوس فروش کارت‌های گرافیک خود را به صورت محدود از ماه اوت آغاز نموده و عرضه سراسری آن را نیز در ماه سپتامبر انجام دهد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *