سخت‌افزار

اینتل باز هم در زمینه تامین تراشه جایگاه نخست را بدست آورد

اینتل باز هم در زمینه تامین تراشه جایگاه نخست را بدست آورد

کمپانی اینتل یکی از نام‌های شناخته شده و مهم بازار تراشه‌ به حساب می‌آید که از سال 1993 تا سال 2016 هم در بخش تولید و هم در بخش فروش در جایگاه نخست این بازار داغ قرار داشت. اما در سال 2016 سامسونگ با عملکرد فوق‌العاده خود موفق شد این جایگاه را از بالاخره پس از چندین سال از چنگ Intel خارج نموده و تصاحب کند.

البته در این جابجایی اینتل مقصر نبود، در واقع تقاضای بازار در آن دوره زمانی به شکلی عوض شد تا تولیدات سامسونگ به شدت مورد توجه قرار بگیرند. در آن زمان قیمت حافظه‌های DRAM افزایش محسوسی پیدا کرد و همزمان میزان تقاضا برای خرید گوشی‌های هوشمند نیز افزایش پیدا کرد. نتیجه این امر رقابت سفت و سخت تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با یکدیگر بود تا با ارائه محصولاتی قوی‌تر جایگاه هم را بدست آورند.

میزان تقاضای حافظه‌های DRAM و قیمت‌های مسخره‌ای که در آن زمان پیدا کرده بود باعث شد تا درآمد سامسونگ به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی این نوع حافظه‌ها، با رشد فوق‌العاده‌ای مواجه شده و اینتل را پشت سر بگذارد.

اما با کاهش قیمت حافظه‌های DRAM و کاهش تقاضایی که در بازار گوشی‌های هوشمند ایجاد شد در کنار بهبود توانمندی‌های تولید تولیدکنندگان تراشه‌ باعث شد تا بازار به حد تعادل و آرامش نسبی رسیده و رفته رفته قیمت‌های عجیب و غریب این نوع حافظه‌ها به شکل قابل توجهی با کاهش مواجه شود.

به همین دلیل سطح درآمدهای سامسونگ به جایی رسید که اینتل بتواند به آن دست یافته و مجددا خود را به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان تراشه جهان مطرح نماید؛ هر چند که این کمپانی نیز موفق نشد برنامه‌های مربوط به تولید تراشه‌های 10 نانومتری خود را با موفقیت اجرا کند.

اینتل باز هم در زمینه تامین تراشه جایگاه نخست را بدست آورد

براساس گزارش منتشر شده توسط IC Insights، اینتل سه‌ماهه چهارم سال 2018 موفق شد جایگاهی که در سه‌ماهه دوم سال 2017 به سامسونگ تسلیم کرده بود را بازپس بگیرد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *