سخت‌افزار

اینتل تولید پردازنده‌های PC خود را به سامسونگ سپرد

سامسونگ از اینتل سفارش تولید پردازنده PC دریافت کرد

براساس گزارشی که به تازگی منتشر شده ظاهرا کمپانی سامسونگ سفارش جدیدی برای تولید پردازنده‌های کامپیوترهای شخصی (PC) از سوی اینتل دریافت کرده است. این قرارداد جدید به اینتل اجازه می‌دهد از امکانات کارخانه‌جات سامسونگ برای تولید پردازنده‌های خود استفاده کند.

این پردازنده‌ها می‌تواند شامل پردازنده‌های نوت‌بوک و دسکتاپ در سری S، H، U و Y باشد که به ترتیب نشان دهنده پردازنده‌های میانه‌ی دسکتاپ، میانه‌ی نوت‌بوک، آلترابوک و دستگاه‌هایی با مصرف انرژی پایین هستند.

این قرارداد نه تنها تولید تراشه‌هایی با لیتوگرافی 14 نانومتری را پوشش می‌دهد، بلکه امکان تولید ترانزیستورهای کوچکتر از 10 نانومتری و سایر تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه تولید پردازنده نظیر بامپینگ و پکیجینگ را نیز در اختیار اینتل قرار خواهد داد. طبیعتا اینتل به منظور تطبیق دادن طراحی تراشه‌های خود با استانداردهای  سامسونگ به دنبال حداقل هزینه‌ها است. همانطور که می‌دانید، اینتل در یکی دو سال اخیر با مشکل تولید و کمبود پردازنده‌های خود مواجه شده است. این موضوع باعث شد تا AMD از فرصت کند و پردازنده‌های خود را در تیراژ بالا به فروش برساند. با عقد قرارداد میان اینتل و سامسونگ، اینتل امیدوار است تا بتواند مشکل تولید خود را حل کند و قدرتمندتر از گذشته به بازار داغ پردازنده‌های مرکزی برگرد.

کمپانی سامسونگ علاوه بر تولید پردازنده‌های مورد نیاز خود برای دستگاه‌های هوشمند، پردازنده‌های مورد نیاز کمپانی اپل را نیز تولید می‌کند و حالا اینتل نیز دست به دامن سامسونگ شده است. به گفته یکی از مسئولین ارشد اینتل، علاوه بر کارخانه‌جات و امکانات تولیدی اینتل، این کمپانی امیدوار است با همکاری کمپانی‌های ثالث به اهداف خود برسد. سامسونگ و TSMC در حال حاضر جزو پیشتازان صنعت تولید تراشه محسوب شده و GlobalFoundries و UMC نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *