سخت‌افزار

کارت‌های گرافیک GTX 1660 از حافظه‌های GDDR6 برخوردار هستند

برخورداری کارت گرافیک GTX 1660 Super از حافظه GDDR6 تایید شد

اگر اخبار سخت افزار را طی چند روز اخیر دنبال کرده باشید به احتمال قوی شایعاتی در مورد یک کارت گرافیک میان رده اما قدرتمند انویدیا که حاکی از پشتیبانی این محصول حافظه‌های GDDR6 بود، خواندید. حال یک یک منبع آگاه از سوی خود این موضوع را کاملا تایید کرده است.

کارت گرافیک GTX 1660 Super که نسبت به نسخه اصلی خود از قدرت و فرکانس بیشتری برخوردار است، ظاهرا با حافظه‌های سریع GDDR6 همراه می‌شود که پهنای باند و نرخ سرعت داده به مراتب بیشتری نسبت به حافظه‌های سری GDDR5 دارد. رسانه‌ای که این خبر را تایید کرده است، تصویری رندر شده نیز از یک کارت گرافیک GTX 1660 Super a شرکت زوتاک (Zotac) در مدل AMP با دو فن خنک کننده منتشر کرده که حال این اخبار به تمامی شایعات پیرامون GTX 1660 خاتمه می‌دهد.

افزون بر این، می‌بایست منتظر بود تا کمپانی انویدیا و یا حداقل یکی از شرکای آن نیز استفاده از حافظه‌های GDDR6 را تایید کند. پردازشگر گرافیکی GTX 1660 Super و دیگر کارت‌های گرافیکی Super جدیدترین کارت‌های گرافیک محسوب می‌شوند. تراشه گرافیکی GTX 1660 Super یک میان رده در سبد محصولات این کمپانی است اما قدرت و کارایی آن تحسین برانگیز بوده و می‌تواند لقب یک محصول اقتصادی قدرتمند را داشته باشد.

به کارگیری حافظه‌های GDDR6 و باز نشسته کردن سری GDDR5 تا جای ممکن می‌تواند مسبب کاهش قیمت نهایی کارت گرافیک نیز شود؛ دلیل آن مربوط به وجود رقابت کارت‌های گرافیک میان رده انویدیا و AMD است. در نتیجه نیز حافظه‌های GDDR6 می‌توانند کارایی را افزایش داده و در کنار بیشتر شدن نیاز به این نوع حافظه‌ها از سوی تولید کنندگان، مسبب کاهش قیمت می‎شود.

منبع : videocardz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *