سخت‌افزار

بنچمارک‌ها افزایش سرعت 75 درصدی آی‌مک‌های جدید را نشان می‌دهند

آی‌مک‌های

برای تقریبا دو سال، اپل برای خانواده کامپیوترهای یکپارچه خود یعنی آی‌مک هیچگونه بروزرسانی را ارائه نکرد تا اینکه در هفته گذشته این کمپانی بالاخره به طور رسمی از آی‌مک‌های جدید مجهز به پردازنده‌های ارتقا یافته خود رونمایی کرد. به همین جهت اکنون این سوال مهم در ذهن بسیاری از کاربران مطرح شده که آیا ارتقا دادن iMac فعلی کاری منطقی است یا خیر!

در واقع براساس بنچمارک‌هایی که اخیرا منتشر شده‌اند به نظر می‌رسد ارتقا دادن به مدل جدید به نفعتان خواهد بود. براین اساس آی‌مک‌های رده بالایی که مورد تست قرار گرفتند افزایش سرعتی در حد 75 درصد را نسبت به مدل‌های فعلی از خود نشان داده‌اند که قابل توجه است.

زمانی که به امتیاز بدست آمده در بخش عملکرد تک هسته‌ای و چندهسته‌ای نگاه می‌کنیم با اعداد بسیار عالی 6314 و 33713 روبرو می‌شویم و این در حالیست که مدل‌های قدیمی به ترتیب اعداد 5684 و 19372 را نشان می‌دهند. البته همانطور که می‌بینید اختلاف عملکرد در تست چندهسته‌ای به مراتب محسوس‌تر می‌باشد.

به هر حال تعجبی ندارد که مدل‌های جدید و یا بروزرسانی شده از عملکرد پردازشی بهتر و قوی‌تری برخوردار باشند اما ممکن است گاهی این تفاوت ایجاد شده آنقدر قابل توجه نباشد که کاربران را به خرید مدل جدید ترغیب نماید. اما زمانی که افزایش سرعتی در حد 75 درصد را شاهد هستیم ارتقا به مدل جدید یک گزینه منطقی و مناسب به حساب می‌آید؛ هر چند کاربرانی که جدیدا قصد تهیه یک کامپیوتر آی‌مک را داشته باشند بیشترین میزان رضایت را خواهند داشت.

آی‌مک‌های جدید اپل از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل بهره می‌برند و اگرچه در زمینه طراحی اتفاق جدید و قابل توجهی رخ نداده و بسیاری از کاربران قطعا به این موضوع امید زیادی داشتند اما از نظر عملکرد سخت‌افزاری شاهد بهبود بسیار خوبی هستیم.

اپل قرار است آی‌مک‌های بهبود یافته خود را با قیمت 1299 دلاری برای مدل 21.5 اینچی و 1799 دلاری برای مدل 27 اینچی با صفحه نمایش 5K عرضه کند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *