سخت‌افزار

بنکیو مانیتور حرفه‌ای SW321C را برای طراحان عرضه می‌کند

بنکیو مانیتور حرفه‌ای SW321C را برای طراحان عرضه می‌کند

کمپانی BenQ امروز از جدیدترین مانیتور حرفه‌ای خود تحت عنوان SW321C رونمایی کرد. این مانیتور از یک پنل 32 اینچی IPS با وضوح تصویر 3840 در 2160 پیکسل (4K) برخوردار بوده و قابلیت نمایش تصاویر با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز را دارد.

این پنل حرفه‌ای حداکثر روشنایی 250 نیت و نرخ کنتراست 1000:1 را ارائه داده و زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه‌ای آن (خاکستری تا خاکستری) به همراه زاویه دید وسیع 178 درجه‌ای از هر دو طرف جزو ویژگی‌های برجسته این مانیتور محسوب می‌شوند.

بنکیو این مانیتور را برای بازار هدفی خاص شامل طراحان گرافیک و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال در نظر گرفته و به همین دلیل پنل به کار رفته در آن توانایی پوشش دهی رنگ‌های گسترده و نمایش دقیق آنها را ارائه می‌دهد. مانیتور حرفه‌ای SW321C قادر است فضای رنگی DCI-P3 را تا 95 درصد، Adobe RGB را تا 99 درصد و در نهایت sRGB را تا 100 درصد پوشش دهد.

بنکیو مانیتور حرفه‌ای SW321C را برای طراحان عرضه می‌کند

مانیتور حرفه‌ای بنکیو همچنین از فناوری بهبود دهنده LUT به صورت 16 بیتی و همچنین کالیبراسیون دقیق برای DeltaE ≤ 2 نیز پشتیبانی می‌کند. اگرچه این مانیتور 32 اینچی از فناوری HDR10 پشتیبانی نموده اما به دلیل حداکثر روشنایی 250 نیتی نمی‌توان عملکرد خیره‌کننده‌ای در نمایش و یا ویرایش محتوای HDR را انتظار داشت.

نکته جالب دیگر در خصوص مانیتور حرفه‌ای SW321C پشتیبانی آن از استاندارد HLG است که این روزها در هر مانیتوری شاهد آن نیستیم. در بخش ورودی‌ها می‌توان به یک پورت DisplayPort 1.4، دو پورت HDMI 2.0 و یک پورت USB-C اشاره نمود. همچنین یک هاب جداگانه شامل دو پورت USB و کارت خوان SD نیز در نظر گرفته تا عکاسان و طراحان گرافیک روند کاری خود را تسریع ببخشند. متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص تاریخ عرضه یا قیمت این مانیتور در دسترس قرار نگرفته است.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *