سخت‌افزار

تصاویری از کارت گرافیک Intel Xe DG1 SDV منتشر شد

تصاویری از کارت گرافیک Intel Xe DG1 SDV منتشر شد

همانطور که اطلاع دارید، چند سالی است که اینتل به دنبال تولید کارت گرافیک مجزا برای سیستم‌های رایانه‌ای می‌باشد. در یک سال گذشته، اخبار زیادی از مشخصات و تصاویر احتمالی کارت گرافیک اینتل منتشر شده است. اما به تازگی تصاویری از کارت گرافیک اینتل با نام Intel Xe DG1 SDV منتشر شده است که نشان می‌دهد آماده به زودی آماده‌ی عرضه کارت گرافیک خود خواهد بود. این تصاویر شامل سیستم خنک‌کننده و PCB یا بورد مدار چاپی در هر دو طرف می‌باشد. این برد دارای یک GPU است که تقریباً مشابه GPU موبایل Iris Xe MAX بوده و چهار تراشه حافظه LPDDR4 است که در مجموع 8 گیگابایت حافظه ویدئویی را تشکیل می‌دهند در اطراف GPU قرار گرفته‌اند.

جی‌پی‌یو اینتل Xe DG1 بر پایه معماری گرافیکی Xe LP اینتل بوده و با فناوری 10 نانومتری SuperFin طراحی و ساخته شده‌ است. این تراشه گرافیکی دارای 96 واحد واحد پردازشی است که شامل 768 پردازنده جریانی می‌باشد. ظاهرا این کارت گرافیک به 75 وات گذرگاه PCIe بسنده می‌کند و نیازی به کانکتور برق PCIe ندارد. یک VRM ارزان قیمت 2 فاز وظیفه‌ی تامین جریان GPU را برعهده دارد. سیستم خنک کننده نیز شامل یک هیت‌سینک یک‌پارچه آلومینیومی بوده که یک فن PWM روی آن قرار گرفته است تا حرارت ناشی از آن را دفع کند.

سه پورت DisplayPorts و یک پورت HDMI 2.1 نیز خروجی‌های تصویر Intel Xe DG1 SDV را تشکیل می‌دهند. اگرچه شما قادر به خرید Xe DG1 SDV در بازار نخواهید بود، اما اینتل به تعداد کمی از شرکای تجاری خود اجازه توسعه کارت‌های سفارشی را داده است که شامل کمپانی ایسوس و یک شرکت دیگر هستند. آزمایشگاه ایگور دارای تصاویر بیشتر ، لیستی از معیارهای شکست خورده و سایر توضیحات جالب در لینک منبع زیر است.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *