سخت‌افزار

تصاویر جدید پردازنده 10 هسته‌ای اینتل Core i9-10900 فاش شدند

تصاویر جدید پردازنده 10 هسته‌ای اینتل Core i9-10900 فاش شدند

همان‌طور که می‌دانید کمپانی اینتل به زودی قصد دارد پردازنده‌های دسکتاپ سری جدید Comet Lake-S را به طور رسمی معرفی نماید. خوشبختانه هر چه به زمان رونمایی رسمی این پردازنده‌ها (از جمله Core i9-10900K) نزدیک‌تر می‌شویم جزییات بیشتری از آنها در اینترنت فاش می‌شوند.

شاید یکی از جالب‌ترین نکاتی که در مورد پردازنده‌های سری Comet Lake-S وجود دارد این است که پردازنده‌های عرضه شده در این سری قابلیت افزایش فرکانس هسته و یا Turbo Boost را به همراه قابلیت جدید افزایش تعداد هسته ارائه می‌دهند. بدین ترتیب قوی‌ترین پردازنده این سری جدید که یکی از مدل‌های Core i9 خواهد بود بدون هیچ مشکلی می‌تواند تعداد هسته‌های پردازشی خود را تا 10 هسته افزایش دهد.

خوشبختانه به لطف اطلاعاتی که به تازگی توسط Xfastest، یک نشریه هنگ‌کنگی به بیرون درز کرده می‌توانیم نخستین تصاویر واقعی از نمونه مهندسی پردازنده جدید اینتل یعنی Core i9-10900 را مشاهده کنیم. این پردازنده که از نوع K نیست قابلیت اورکلاکینگ را ارائه نداده و توان طراحی گرمایی آن بر روی عدد ثابت 65 وات قرار دارد.

اما در مقایسه با این مدل، پردازنده‌های سری K اینتل نظیر Core i9-10900K از توان طراحی گرمایی بالای 125 واتی بهره برده و طبیعتا برای استفاده از آنها به یک خنک کننده مناسب و حرفه‌ای نیاز خواهید داشت. پردازنده‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید بر روی سوکت LGA1200 نصب شده و در واقع این سوکت جدید میزبان پردازنده‌های Core i9-10900 و سایر مدل‌های سری Comet Lake-S خواهد بود. البته این سوکت جدید از خنک کننده‌های سازگار با سوکت LGA1151 پشتیبانی خواهد کرد.

پردازنده موجود در تصویر از فرکانس هسته پایه 2.5 گیگاهرتزی بهره برده و این در حالیست که شایعات قبلی حاکی از فرکانس بالاتر 2.8 گیگاهرتزی بوده‌اند. به هر حال این پردازنده یک نمونه مهندسی بوده و ممکن است در مدل نهایی تغییراتی را شاهد باشیم.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *