سخت‌افزار

کمپانی Oppo به تقلب در بنچمارک‌های نرم‌افزاری محصولات خود متهم شد!

OPPO-Booth-Full-View

دست بسیاری از کمپانی‌های توسعه‌دهنده دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند اغلب درزمینهٔ تقلب در امتیازات دریافت شده توسط محصولات خود هنگام انجام بنچمارک‌های نرم‌افزاری رو شده و به نظر می‌رسد که این بار قرعه به نام کمپانی Oppo افتاده است تا رسوایی موجود را تحت نام خود به ثبت برساند. UL Benchmark، کمپانی فعال در پشت پرده طراحی و توسعه نرم‌افزار محبوب 3DMark اخیراً پی به این موضوع برده است که تلفن‌های همراه هوشمند کمپانی Oppo امتیازات مصنوعی بسیار بالایی را نسبت به سایر رقبای خود تولید کرده و بر همین اساس محصولات Oppo Find X و F7 را از فهرست بررسی‌های خود خارج نموده است.

کمپانی هواوی نیز با اتهاماتی مشابه در خصوص محصولات P20 ،P20 Pro ،Nova 3 و Honor Play در ماه گذشته میلادی مواجه شده و بر اساس آن تمامی محصولات مذکور از فهرست امتیازات نرم‌افزار 3DMark خارج شده‌اند. به نظر می‌رسید که کمپانی هواوی برخی از کدهای منبع دستگاه‌های خود را به‌گونه‌ای تغییر داده بود تا نرم‌افزار تست و بنچمارک اشاره شده را شناسایی کرده و سطح امتیازات خروجی خود را با افزایشی بیشتر از مقدار واقعی و حقیقی همراه گردانند. بررسی‌های بیشتر حکایت از این موضوع داشته‌اند که دستگاه‌های فوق در نرم‌افزارهای بنچمارکی که قادر به شناسایی آن‌ها نبوده‌اند امتیاز کمتری را نمایان کرده و نتایجی غیرمنطقی را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

کمپانی‌های فعال درزمینهٔ طراحی و توسعه نرم‌افزارهای بنچمارک علاقه چندانی را به اجرای بهینه‌سازی‌های سطح نرم‌افزاری از خود نشان نمی‌دهند، زیرا این مهم دستگاه‌های موجود را از نمایش امتیاز صحیح و دقیق خود بازداشته و کاربران را در نتیجه‌گیری نهایی دچار خطا می‌کنند. کمپانی هواوی در پاسخ به اتهام خود در خصوص تقلب در نرم‌افزار بنچمارک 3DMark اظهار داشته است که حالت Performance دستگاه‌های مربوطه را به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال کرده و تصمیم‌گیری در خصوص استفاده از آن را بر عهده کاربران می‌گذارد.

تقلب بنچمارک‌های نرم‌افزاری توسط کمپانی Oppo

کمپانی Oppo نیز در پاسخ به این موضوع اقرار داشته است که دستگاه‌های وی نسخه عمومی نرم‌افزار 3DMark را شناسایی کرده و در این باره گفته است:

“هنگامی‌که ما تشخص دهیم کاربر در حال اجرای اپلیکیشن‌هایی نظیر بازی‌های رایانه‌ای و یا نرم‌افزارهای بنچمارک سه‌بعدی است که نیازمند توان پردازشی بسیار بالایی می‌باشند، تراشه مجتمع دستگاه جهت فراهم آوردن تجربه‌ای روان با حداکثر سرعت خود به فعالیت می‌پردازد.”

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *