اخبار, سخت‌افزار

کمپانی انویدیا در حال کار بر روی کارت گرافیک RTX 2080 Ti Super است

کمپانی انویدیا در حال کار بر روی کارت گرافیک RTX 2080 Ti Super است

اگر جدیدترین توییت منتشر شده از جانب kopite7kimi، یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر با سابقه درخشانی در خصوص تحقق شایعات مطرح شده از جانب وی قابل استناد باشد، کمپانی انویدیا حقیقتاً در حال کار بر روی کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti Super بوده و قصد عرضه آن در آینده‌ای نزدیک به بازار را دارد. پردازشگر گرافیکی فوق در مقایسه با هم‌رده نسل پیشین خود، یعنی RTX 2080 Ti از قدرت بالاتری برخوردار می‌باشد، اما تمهیدات لازم از جانب کمپانی انویدیا جهت تمایز آن با محصول TITAN RTX صورت پذیرفته است. بر طبق برخی از گمانه زنی‌های مطرح شده، کارت گرافیک جدید و تازه‌نفس کمپانی انویدیا از تعداد 4608 هسته کودا، 576 هسته تنسور و تعداد 72 هسته RT بهره برده و 288 واحد نگاشت بافت و 96 واحد خروجی رندر را در ساختار خود جای داده است. در مقایسه با پردازشگر گرافیکی RTX 2080 Ti، نسخه Super کارت گرافیک از 16 گیگابیت بر ثانیه حافظه ویدئویی برخوردار می‌باشد.

با توجه به اینکه کارت گرافیک TITAN RTX در حال حاضر از 24 گیگابایت حافظه ویدئویی با رابط 384 بیت بهره می‌برد، این احتمال وجود دارد تا کمپانی انویدیا به‌منظور جلوگیری از پیشی گرفتن پردازشگر گرافیکی RTX 2080 Ti Super از آن بهبودی را در مؤلفه‌های فوق ایجاد نکند (کارت گرافیک مورد بحث از 11 گیگابایت حافظه ویدئویی با رابط 352 بیت برخوردار است).

آنچه که جالب توجه است پهنای باند به ارمغان آورده شده توسط محصول می‌باشد. کارت گرافیک RTX 2080 Ti Super با وجود ظرفیت کمتر حافظه ویدئویی و رابط پایین‌تر آن از پهنای باندی به گستردگی 704 گیگابایت بر ثانیه برخوردار می‌باشد که این میزان در مقایسه با پهنای باند 671 گیگابایت بر ثانیه‌ای کارت گرافیک TITAN RTX بیشتر می‌باشد. از جمله اصلی‌ترین دلایل برتری کارت گرافیک RTX 2080 Ti Super در این حوزه می‌توان به سرعت کلاک تراشه‌های حافظه اشاره کرد (فرکانس مؤثر حافظه ویدئویی پردازشگر گرافیکی TITAN RTX برابر با 14 گیگابیت بر ثانیه می‌باشد). تاریخ عرضه کارت گرافیک مورد بحث هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما رسانه WCCFTech رویداد CES 2020 را به‌عنوان زمانی برای کسب اطلاعات بیشتر پیش‌بینی کرده است.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *