سخت‌افزار

SSD یک ترابایتی توشیبا مجهز به حافظه فلش سه‌بعدی 64 سطحی

SSD

شرکت تجاریToshiba Memory  که در زمینه ارائه راهکارهای حافظه‌ در جهان یکی از پیشگامان محسوب می‌شود امروز از درایو وضعیت جامد جدید خود در سری BG4 رونمایی کرد. این سری مربوط به درایوهای SSD از نوع NVMe با ظرفیت حداکثر 1 ترابایتی می‌شود. در این درایوها از حافظه‌های پیشرفته و جدید فلش سه‌بعدی با ساختار 96 لایه‌ای و کنترلری کاملا جدید به صورت یک پکیج واحد استفاده شده تا بالاترین سطح عملکرد را در این کلاس از درایوهای وضعیت جامد ارائه دهند.

سری‌‌های BG4 در حال حاضر برای تولیدکنندگان ثالث کامپیوترهای شخصی به صورت نمونه‌های محدود ارسال شده و انتظار می‌رود این درایوهای جدید به صورت انبوه و عمومی در سه‌ماهه دوم سال 2019 روانه بازار شوند.

سری جدید درایوهای ذخیره‌سازی SSD توشیبا از رابط اتصالی PCIe Gen 3.0 x4 بهره برده و سرعت خواندن و نوشتن متوالی تا حداکثر 2250 مگابایت بر ثانیه و نرخ 380 هزار عملیات ورودی/خروجی  بر ثانیه را ارائه می‌دهند. درایو وضعیت جامد یک ترابایتی توشیبا از ابعاد جمع و جوری بهره برده و به همین دلیل می‌توان از آن در سیستم‌های کامپیوتری کوچکی که به سطح عملکردی بالایی نیاز دارند، مانند نوت‌بوک‌های فوق باریک، سیستم‌های توکار اینترنت اشیا و سرور بوت‌ها در دیتاسنترها استفاده نمود.

سری جدید حافظه‌های توشیبا نسبت به BG3 پیشرفت قابل توجه‌ای داشته و در زمینه سرعت خواندن و نوشتن متوالی به ترتیب 70 و 90 درصد افزایش را نشان می‌دهند. علاوه بر این، مصرف انرژی نیز بهینه‌تر شده و به لطف حافظه فلش سه‌بعدی پیشرفته BiCS FLASH توشیبا شاهد کاهش مصرف 20 و 7 درصد به ترتیب در بخش خواندن و نوشتن هستیم.

درایوهای SSD جدید سری BG4 در چهار ظرفیت 128، 256، 512 و 1024 گیگابایتی عرضه شده و ضخامت آنها برای سه ظرفیت نخست حداکثر 1.3 میلی‌متر خواهد بود.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *