سخت‌افزار

آغاز تولید انبوه حافظه‌های 512 گیگابایتی eUFS 3.1 توسط سامسونگ

eUFS 3.1

کمپانی سامسونگ الکترونیکس امروز از آغاز تولید انبوه نخستین حافظه 512 گیگابایتی eUFS 3.1 جهان خبر داد. این حافظه‌های بسیار سریع قرار است در آینده‌ای نزدیک در گوشی‌های هوشمند پرچمدار نسل جدید مورد استفاده قرار بگیرند. سامسونگ در حال حاضر مطرح‌ترین تولیدکننده انواع حافظه در جهان است و انتظار می‌رود با این حافظه‌های جدید، این بازار را به تسخیر خود درآورد.

حافظه‌های 512 گیگابایتی سامسونگ سرعت نوشتن تا سه برابر بالاتر از حافظه‌های موبایل 512 گیگابایتی eUFS 3.0 را ارائه نموده و انتظار می‌رود با نرخ تبادل اطلاعات 1 گیگابایت بر ثانیه‌ای رکورد جدیدی را در گوشی‌های هوشمند به ثبت برسانند. به لطف عملکرد سریع این حافظه‌های جدید دیگر کاربران نباید نگران کند شدن سرعت کار با گوشی باشند.

سرعت نوشتن متوالی در حافظه‌های 512 گیگابایتی eUFS 3.1 به بیش از 1200 مگابایت بر ثانیه رسیده و تقریبا دو برابر یک ذخیره‌ساز مبتنی بر ساتا (540 مگابایت بر ثانیه) است. این نرخ نوشتن اطلاعات همچنین 10 برابر سریع‌تر از حافظه‌های میکرواس‌دی UHS-I (90 مگابایت بر ثانیه) خواهد بود. بدین ترتیب کاربرانی که قصد دارند ویدیوهای با کیفیت 8K و فایل‌های عکس بسیار حجیم را بر روی گوشی هوشمند خود ذخیره کنند می‌توانند از حداکثر سرعت بهره‌مند شوند، بدون اینکه به هیچ گونه بافر و یا کاهش سرعت سیستم نیازی باشد.

eUFS 3.1

در بخش عملکرد تصادفی نیز حافظه‌های جدید eUFS 3.1 سرعتی تا 60 درصد بالاتر از حافظه‌های eUFS 3.0 را ارائه می‌دهند. 100 هزار دستور ورودی/خروجی برای خواندن و 70 هزار دستور در بخش نوشتن کارایی بسیار عالی این حافظه‌ها را نشان می‌دهند. اما سامسونگ علاوه بر نسخه‌های 512 گیگابایتی، حافظه‌های 256 و 128 گیگابایتی را نیز برای استفاده در گوشی‌های هوشمند جدید تولید خواهد کرد.

انتظار می‌رود این حافظه‌های جدید و بسیار سریع در گوشی‌های هوشمندی که طی چند ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *