سخت‌افزار

سرانجام مشخصات فنی کارت گرافیک RTX 2070 به بیرون درز پیدا کرد

screen-shot-rtx-2070

در حالی که فقط 48 ساعت تا رویداد بزرگ عرضه و انتشار تراشه‌های شتاب‌دهنده گرافیکی سری GeForce 20 کمپانی انویدیا در طی مراسم Gamescom مانده است، سیل عظیم اطلاعات درز پیدا کرده پیرامون کارت‌های گرافیک سفارشی‌سازی شده RTX 2080 Ti و RTX 2080 به همراه جزئیاتی در زمینه مشخصات فنی آن‌ها از زمان معرفی معماری Turing توسط کمپانی نامبرده در دوشنبه گذشته شور و شعف مضاعفی را در میان مصرف‌کنندگان و سطح شبکه گسترده وب پدید آورده است. اگرچه اطلاعات منتشره در خصوص محصولات مذکور در نوع خود جذاب و غیرقابل انکار به شمار می‌روند، گل سرسبد نسل فعلی، یعنی کارت گرافیک RTX 2070 هنوز هم در سکوت رسانه‌ای به سر می‌برد، اما به نظر می‌رسد که این غیبت با اطلاعات منتشره پیرامون محصول مذکور سرانجام شکسته است.

مشخصات فنی کارت گرافیک RTX 2070

اطلاعات اجمالی منتشره در خصوص کارت گرافیک محبوب RTX 2070 حکایت از آن دارند که محصول مذکور برخلاف نمونه قدرتمندتر خود یعنی RTX 2080 که از 23 واحد پردازشگر جریانی مبتنی بر معماری Turing با میزبانی تعداد 2944 هسته کودا برخوردار می‌باشد تنها تعداد 18 پردازشگر جریانی بهره‌مند از 2304 هسته را در بطن خود نهان ساخته است. یکی دیگر از جزئیات موارد کوچک موجود در میان اطلاعات فوق پشتیبانی از 8 گیگابایت حافظه اصلی مبتنی بر فناوری GDDR6 توسط تراشه شتاب‌دهنده کارت گرافیک RTX 2070 می‌باشد که این مهم در گمانه‌زنی‌های مختلف تنها 7 گیگابایت فرض شده بود.

با توجه به مشخصات فنی فوق می‌توان پنداشت که محصول معرفی شده با احتمال فراوانی از 256 بیت رابط حافظه GDDR6 با پهنای باندی معادل 448 گیگابایت بر ثانیه برخوردار می‌باشد (با فرض استفاده از تراشه‌های حافظه با پشتیبانی از فرکانس مؤثر 14 گیگابیت بر ثانیه) که این مقدار در صورت استفاده از تراشه‌های حافظه مبتنی بر فرکانس مؤثر 12 گیگابیت بر ثانیه ممکن است به 384 گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا نماید. علاوه بر آن استفاده از مدل پیشتر مشاهده شده در محصول GTX 970 مبنی بر تقسیم حافظه ویدئویی محصول به دو بخش جداگانه ممکن است این بار نیز مشاهده شود، هرچند که احتمال آن با سیل عظیم انتقادهای سرازیر شده به سمت انویدیا بعید به نظر می‌رسد.

انتظار می‌رود که کارت گرافیک RTX 2070 با قیمتی معادل 400 دلار (100 دلار بیشتر یا کمتر) زمانی در ماه سپتامبر سال جاری در دسترس عموم قرار گیرد.

منبع: WCCFtech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *