سخت‌افزار, شبکه و اینترنت

روتر حرفه‌ای TP-Link Archer AX50 در اسناد FCC رویت شد

روتر حرفه‌ای TP-Link Archer AX50 در اسناد FCC رویت شد

اگر بازار تجهیزات شبکه را زیر نظر داشته باشید حتما می‌دانید که هر روز به تعداد روترها‌ی سازگار با استاندارد جدید بی‌سیم تحت عنوان WIFI6 802.11ax افزوده می‌شود. بسیاری از برندهای شناخته شده جهان از جمله ASUS و Netgear محصولات خود را بر پایه این تکنولوژی ارتباطی جدید و پرسرعت به بازار عرضه کردند و حالا نوبت به TP-Link، یکی دیگر از نام‌های مهم این صنعت رسیده است.

به نظر می‌رسد این کمپانی قصد عرضه یک روتر مقرون به صرفه مبتنی بر سخت‌افزار اینتل را داشته باشد. این روتر تحت عنوان TP-Link Archer AX50 در اسناد FCC رویت شده و برپایه پلتفرم Lantiq اینتل تولید خواهد شد. روتر جدید تی‌پی لینک از یک پردازنده GRX350 و تراشه رادیو کنترلر WAV654 بهره برده و قادر است MIMO دو در دو را دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی ارائه دهد.

به لطف پشتیبانی از پروتکل 802.11ax روتر جدید TP-Link Archer AX50 می‌تواند به ترتیب در دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی به سرعت‌های بسیار عالی 574 و 2402 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. این روتر چهار پورت شبکه LAN از نوع گیگابیت، یک پورت WAN گیگابیت و یک پورت USB 3.0 از نوع Type-A را ارائه می‌دهد. تی‌پی‌ لینک هنوز این روتر WiFi 6 جدید را به طور رسمی معرفی نکرده اما انتظار داریم به زودی این اتفاق رخ دهد.

منبع: guru3d

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *