سخت‌افزار

کمپانی ازراک از مینی پی‌سی‌های سری مارس (Mars) خود رونمایی کرد

کمپانی ازراک از مینی پی‌سی‌های سری مارس (Mars) خود رونمایی کرد

کمپانی ازراک، پیشرو درزمینهٔ طراحی و توسعه مادربرد و کارت گرافیک از جدیدترین نسل از رایانه‌های شخصی نیمه آماده خود تحت عنوان سری مارس (Mars) رونمایی کرد. مینی پی‌سی‌های جدید و تازه‌نفس معرفی شده بر پایه فرم فاکتور فوق فشرده (Ultra-Compact Form-Factor یا به‌اختصار UCFF) طراحی و مبتنی بر پردازنده‌های سری Core کمپانی اینتل توسعه پیدا کرده‌اند. پشتیبانی از تعداد دو دستگاه ذخیره‌ساز دائمی اطلاعات، به همراه 32 گیگابایت حافظه اصلی نمایانگر جایگاه این سری از محصولات به عنوان رایانه‌های شخصی دفتری و یا کاربردهای اختصاصی همچون امضاهای دیجیتالی و … می‌باشند.

دستگاه‌های مینی پی‌سی سری مارس کمپانی ازراک به همراه پردازنده‌های نسل هشتم Core i5 و یا Core i3/Celeron طراحی و در قالب پیکربندی‌های گوناگون در آینده‌ای نزدیک روانه بازار می‌شوند. حداکثر حافظه رم قابل پشتیبانی از طریق تعداد دو شکاف SO-DIMM محدود به 32 گیگابایت DDR4 شده و یک سوکت M.2-2280 نیز امکان استفاده از حافظه‌های جامد مبتنی بر رابط SATA و یا PCIe 2.0/3.0 x4 را مهیا ساخته است. علاوه بر آن پشتیبانی فضای داخلی محصولات از یک درایو 2.5 اینچ نیز بستر مناسب برای نصب یک دیسک سخت و یا درایو جامد ساتا را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. فرآیند خنک‌سازی سی‌پی‌یو رایانه‌های شخصی کوچک سری مارس کمپانی ازراک توسط یک سیستم خنک‌کننده اختصاصی با توانایی سیستم‌های کولینگ لپ‌تاپ جهت فراهم آوردن امکان استفاده حداکثری از فرکانس توربو پردازنده به انجام می‌رسد.

کمپانی ازراک از مینی پی‌سی‌های سری مارس (Mars) خود رونمایی کرد

از جمله درگاه‌های ورودی و خروجی مینی پی‌سی‌های سری مارس می‌توان به یک آداپتور GbE، یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type C، دو پورت USB 3.2 Gen 1 Typa A، تعداد دو پورت USB 2.0، یک شکاف خوانش کارت‌های حافظه اس‌دی، دو درگاه خروجی تصویر (یک پورت HDMI 1.4 با قابلیت پشتیبانی از وضوح تصویر 4Kp30 و یک پورت سنتی D-Sub) و دو جک خروجی صدا اشاره کرد. علاوه بر آن امکان استفاده از ماژول‌های بلوتوث و وای‌فای توسط یک سوکت M.2-2230 نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

منبع: Anandtech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *