سخت‌افزار

کمپانی اپیسر از اولین ماژول حافظه اصلی XR-DIMM خود رونمایی کرد

کمپانی اپیسر از اولین ماژول حافظه اصلی XR-DIMM خود رونمایی کرد

کمپانی اپیسر، پیشرو درزمینهٔ طراحی و توسعه حافظه‌های صنعتی، امروز در جدیدترین اقدام خود خبر از عرضه ماژول‌های حافظه XR-DIMM داد. این محصول در نوع خود اولین ماژول حافظه رم دارای تأییدیه‌های لازم جهت پشتیبانی از استاندارد RTCA DO-160G ایالات‌متحده آمریکا به شمار می‌رود. استاندارد فوق در حالت کلی یک گواهینامه تجهیزات حمل و نقل هوایی می‌باشد که استقامت بالای حافظه‌های اصلی XR-DIMM در مقابل عوامل مخربی همچون لرزش را به امری ضروری مبدل ساخته و لذا استفاده از آن‌ها به‌عنوان گزینه‌ای ایده آل در کاربردهای هوانوردی را بیان می‌دارد.

از سال 2018 تاکنون، کمپانی اپیسر فعالیت خود در حوزه طراحی و توسعه حافظه‌های جامد DDR4 XR-DIMM با سازگاری بالا جهت استفاده در سناریوهای نامساعد را آغاز کرده است. اگرچه مدل‌های پیشین محصولات این شرکت از استاندارد MIL-STD-810G پشتیبانی می‌کنند، اما حافظه‌های جدید معرفی شده اولین محصولات مبتنی بر استاندارد RTCA DO-160G در نوع خود به شمار می‌روند که این مهم آن‌ها را به انتخابی مناسب برای آن دسته از افرادی که نیازمند عملکرد قابل اطمینان در شرایط شوک و لرزش شدید هستند تبدیل می‌کند.

بسیاری از سیستم‌های دفاعی، حمل و نقل ریلی و درون وسیله‌ای در سرتاسر جهان همچنان به ماژول‌های حافظه سنتی و استاندارد جهت فعالیت خود وابسته می‌باشند؛ اما توسعه‌دهندگان آینده‌نگر می‌دانند که حافظه‌های اصلی XR-DIMM کمپانی اپیسر قادرند تا بهبودهای بسیار فراتری را در زمینه‌هایی نظیر قابلیت اطمینان به ارمغان آورده و با پشتیبانی خود از ویژگی‌هایی نظیر تعداد 300 پین اضافی و حفره‌های نصب، قادرند تا قطعات را در مکان خود محکم نگاه داشته و از حرکت و یا لرزش آن‌ها جلوگیری به عمل آورند. این موضوع یک نکته برجسته و بزرگ محسوب می‌شود، زیرا به حافظه اصلی اجازه می‌دهد تا در مکان خود محکم قرار گیرد، حتی اگر وسیله نقلیه در شرایطی نظیر جاده‌های ناهموار، وزش باد شدید و … در حال حرکت باشد.

نظر شما چیست؟ آیا حافظه‌های اصلی XR-DIMM کمپانی اپیسر می‌توانند به‌عنوان یک دگرگونی قابل توجه در حوزه‌های گوناگون ظاهر شده و مشکلات فعلی سیستم‌های مختلف را رفع کنند؟

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *