سخت‌افزار

رکورد اورکلاک با ماژول رم Ballistix Elite و سرعت 5726 مگاهرتز شکست

رکورد اورکلاک با ماژول رم Ballistix Elite و سرعت 5726 مگاهرتز شکست

اعضای تیم سیستم‌های گیمینگ اورکلاک شده (به اختصار OGS) موفق شدند رکورد جدیدی را با استفاده از ماژول‌های رم Ballistix به ثبت برسانند. این تیم حرفه‌ای با استفاده از یک ماژول رم Ballistix Elite با سرعت 3600MT/s  موفق شد تا به بالاترین سرعت (5726MT/s) ثبت شده برای یک حافظه رم DDR4 دست پیدا کند.

کمپانی بالیستیکس امروز اعلام کرد که این ماژول حرفه‌ای با موفقیت توانست به این سرعت بالا و قابل توجه اورکلاک شود و رکورد قبلی را بشکند. این رکورد در تاریخ 13 مای می 2019 توسط استاروس سوآپولوس و فیل استریکر، دو تن از اعضای تیم حرفه‌ای OGS به ثبت رسید. در اورکلاک ماژول رم Ballistix Elite از خنک کننده مبتنی بر نیتروژن مایع استفاده شد و سخت‌افزار به کار رفته نیز شامل پردازنده i7-8086K اینتل، مادربرد Maximus XI Apex ایسوس و یک ماژول رم بالیستیکس الایت 8 گیگابایتی با سرعت 3600MT/s می‌شود.

سوآپولوس در خصوص فرآیند اورکلاک این ماژول رم گفته است:

آسان بودن اورکلاک ماژول Ballistix Elite ما را شگفت زده کرد. ماژول‌های رم دیگری که قبلا استفاده کردیم از نظر دمایی با مشکل مواجه می‌شدند و مجبور بودیم کار خود را در ماهای پایین‌تری انجام دهیم و پایداری مورد نظر را مشاهده کنیم. اما این ماژول رم مشکلات مذکور را نداشته و عملکرد آن در مقیاس دهی ولتاژ و دماها بسیار عالی بود. در واقع می‌خواهم بگویم فرآیند اورکلاک این رم آن قدر آسان بود که به هیچ عنوان چالشی را تجربه نکردیم!

ماژول‌های رم Ballistix Elite DDR4 3600MT/s برندCrucial  در ظرفیت‌های مختلفی از 8 گیگابایت به صورت تک کانال و 32 گیگابایت به صورت کیت‌های چندکاناله قابل خرید هستند. این ماژول رم حرفه‌ای به خوبی با پروفایل‌های XMP اینتل سازگاری داشته و برای جدیدترین چیپست‌های اینتل و AMD بهینه‌سازی شده‌اند. کروشیال این ماژول‌ها را با گارانتی مادام العمر محدود روانه بازار می‌کند.

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *