سخت‌افزار

ریفرش برخی از پردازنده‌های Apollo Lake توسط کمپانی اینتل

ریفرش برخی از پردازنده‌های Apollo Lake توسط کمپانی اینتل

کمپانی اینتل در تلاش است تا حداقل تعداد چهار مدل از پردازنده‌های سری Apollo Lake خود را در جهت نگرانی از بابت تخریب و طول عمر با محصولات جدید جایگزین نماید. این تصمیم به دنبال مشکلات پیش آمده برای پردازشگرهای سری C2000 خانواده Atom اخذ شده و توسعه‌دهندگان قصد انجام اقدامات پیشگیرانه قبل از بروز آسیب‌های بیشتر را در سر دارند. مشکلات پیش آمده برای پردازنده خانواده فوق آن‌قدر از گستردگی فراوانی برخوردار بوده‌اند که کمپانی اینتل را وادار به اختصاص بودجه‌ای ویژه جهت ارائه خدمات درزمینهٔ جایگزین نمودن پردازنده‌ها به مشتریان کردند.

کمپانی اینتل پردازنده‌های سری Apollo Lake خود را در سال 2016 میلادی معرفی و روانه بازار کرد. پردازشگرهای فوق بر مبنای ریز معماری Goldmont توسعه پیدا کرده و مانند بسیاری از محصولات سری پیشین بر مبنای فناوری ساخت 14 نانومتر طراحی و ساخته شده‌اند. پردازنده‌های سری Apollo Lake ممکن است شامل مدل‌هایی از پردازشگرهای سلرون و پنتیوم نیز باشند، اما تراشه‌های فوق به دلیل هزینه ساخت و قیمت کمتر خود اغلب در دستگاه‌های نظیر رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های دو در یک ارزان قیمت قابل مشاهده می‌باشند. در ادامه بیانیه کمپانی اینتل در این زمینه را می‌توانید مطالعه نمایید:

“کمپانی اینتل به تشخیص و شناسایی مشکلاتی در حوزه‌های LPC، ساعت RTC و رابط‌های SD Card در پردازنده‌های سلرون N3350 ،J3355 ،J3455 و پنتیوم N4200 که منجر به تخریب سیگنال‌های مذکور با سرعتی فراتر از خدمات ارائه شده می‌شود پرداخته است.”

بیانیه کمپانی اینتل بیان می‌دارد که وجود مشکلاتی در قابلیت اطمینان پردازنده‌های سری Apollo Lake سبب می‌شوند تا برخی از تراشه‌ها پیش از اتمام زمان گارانتی خود سوخته و دیگر قابل استفاده نباشند. اکنون با توجه به تشخیص و شناسایی مشکلات، کمپانی اینتل بر آن است تا تمامی محصولات موجود در سری پردازشگرهای Apollo Lake خود را جایگزین کرده و نسخه‌های ریفرش و تازه‌ای از آن‌ها را به بازار عرضه نماید، بر همین اساس پردازنده‌های دارای شناسه B1 در آینده‌ای نزدیک با تراشه‌های دارای شناسه F1 جایگزین می‌شوند.

منبع: TomsHardware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *