سخت‌افزار

سافایر از کارت‌های گرافیک RX 6700 XT Pulse و +NITRO خود رونمایی کرد

سافایر از کارت‌های گرافیک RX 6700 XT Pulse و +NITRO خود رونمایی کرد

کمپانی سافایر در روزهای اخیر از دو کارت گرافیک RX 6700 XT Pulse و +RX 6700 XT NITRO خود رونمایی کرد. Sapphire RX 6700 XT Pulse یک کارت مقرون به‌صرفه و با کیفیت اما Sapphire RX 6700 XT NITRO+ یک کارت گرافیک ویژه است. نسخه‌ی NITRO+ دارای طراحی 3 اسلاته و شبیه به کارت‌های رده بالا است که دارای 3 فن می‌باشد. طراحی هیت‌سینک خنک‌کننده این کارت به نحوی است که هیت‌سینک‌ها در پشت کارت گرافیک و بیشتر از طول کارت گرافیک ادامه دارند. در حیقیت این شیوه‌ مدتی‌ است که بین سازندگان کارت گرافیک به‌چشم می‌خورد، برای مثال گیگابایت نیز از این شیوه در طراحی هیت‌سینک خنک‌کننده‌ کارت‌های گرافیک خود نیز استفاده می‌کند. نسخه‌ی نیترو پلاس همچنین دارای هیت‌سینک مستقل برای مموری‌ها است. سافایر +RX 6700 XT NITRO دارای نورپردازی RGB در نقاط مختلف خود است و همچنین یک هدر 3 پین ARGB برای کاربران در نظر گرفته شده‌ است تا از نوارهای نوری مختلف استفاده کنند و نورپردازی آن را با کارت گرافیک هماهنگ کنند. این کارت گرافیک دارای بالاترین فرکانس GPU‌ به صورت کارخانه‌ای است. بر این اساس، سافایر فرکانس GPU را از 2.57 گیگاهرتز در نمونه‌ی رفرنس، به 2.65 گیگاهرتز در نیترو پلاس افزایش داده است.

Sapphire RX 6700 XT Pulse نسخه‌ی ارزان‌تر نیترو پلاس است و خنک کننده کوچکتری هم دارد که در 2 اسلات طراحی و ساخته شده است. خنک‌کننده‌ی این کارت گرافیک مجهز به هیت‌سینک یک‌پارچه آلومینومی است که تراشه‌ی گرافیکی، چیپ‌های حافظه و همچنین VRM را پوشش می‌دهد و توسط یک جفت فن 100 میلی متری با پره‌های لبه دار خنک می‌شود. فرکانس GPU در نسخه‌ی Pulse چندان تغییری نکرده است و از 2.56 گیگاهرتز تنها به 2.58 گیگاهرتز افزایش یافته است. اما با این حال همچنان به ویژگی بایوس دوگانه دسترسی دارید که در نسخه‌ی NITRO+ نیز بکار رفته است.

انتظار می‌رود RX 6700 XT Pulse با قیمتی حدود 529 دلار و RX 6700 XT NITRO+ با قیمتی در حدود 579 دلار عرضه شود. نسخه‌ی رفرنس در حال حاضر 479 دلار قیمت‌گذاری شده است.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *