سخت‌افزار

سامسونگ از اس‌اس‌دی 8 ترابایتی 870QVO رونمایی کرد

سامسونگ از اس‌اس‌دی 8 ترابایتی 870QVO رونمایی کرد

کمپانی سامسونگ از اس‌اس‌دی ساتا جدید خود مبتنی بر حافظه‌های فلش نسل دوم QLC رونمایی کرد. این اس‌اس‌دی جدید تحت عنوان 870QVO استاندارد جدیدی را برای بازار مصرفی معرفی کرده است و قادرند حداکثر 8 ترابایت فضای ذخیره‌سازی سریع را در اختیار کاربران قرار دهند. این اس‌اس‌دی‌ها به‌طور کارآمدی سرعت، فضای ذخیره‌سازی و قابلیت اطمینان را برای کاربران معمولی و حرفه‌ای کامپیوترهای شخصی فراهم می‌آورند.

در گذشته‌ای نه چندان دور کاربران مجبور بودند بین سرعت بالا و فضای ذخیره‌سازی تنها یکی را انتخاب کنند، اما با گذشت زمان قدرت انتخاب کاربران افزایش یافته است و حالا با معرفی این اس‌اس‌دی‌های ساتا جدید، امکان اینکه به‌صورت همزمان به سرعت بالا و فضای ذخیره‌سازی وسیع دسترسی داشته باشیم کاملا میسر شده است.

اس‌اس‌دی 8 ترابایتی 870QVO سامسونگ در واقع دومین اس‌اس‌دی از خانواده QVO سامسونگ محسوب می‌شود که ظرفیت ذخیره‌سازی را نسبت به مدل 860QVO که در سال 2018 روانه بازار شد، تا دو برابر افزایش داده است. به گفته یکی از مسئولین ارشد بخش محصولات ذخیره‌سازی سامسونگ، این اس‌اس‌دی جدید در نهایت مزیت سرعت بالای درایوهای SSD را همراه با ظرفیت‌های ذخیره‌سازی بسیار بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سامسونگ 870QVO از نظر سرعت خواندن و نوشتن متوالی در کلاس خود، بهترین محسوب می‌شود و حداکثر سرعت 560 و 530 مگابایت بر ثانیه را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این، تکنولوژی هوشمند توربو رایت سامسونگ نیز در این اس‌اس‌دی به‌کار رفته است و با کمک بافر متغیر و وسیع SLC، قادر است عملکرد درایو را در اکثر مواقع نزدیک به حداکثر نگه دارد.

این اس‌اس‌دی جدید نسبت به نسل قبلی، بهبود تقریبا 13 درصدی را در سرعت خواندن تصادفی ارائه می‌دهد و به‌طور کلی برای نیازهای پردازشی روزمره مانند مالتی‌تسکینگ معمولی، گیمینگ و مرور وب گزینه به مراتب بهتری نسبت به مدل 860QVO محسوب می‌شود. سامسونگ نسل دوم اس‌اس‌دی‌های QVO خود را در ظرفیت 1، 2، 4 و 8 ترابایتی با قیمت پایه 130 دلاری روانه بازار خواهد کرد.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *