سخت‌افزار

سامسونگ تولید انبوه نخستین رم 12 گیگابیتی LPDDR5 را آغاز می‌کند

سامسونگ تولید انبوه نخستین رم 12 گیگابیتی LPDDR5 را آغاز می‌کند

کمپانی سامسونگ الکترونیکس امروز رسما اعلام کرد که تولید انبوه نخستین حافظه 12 گیگابیتی جهان از نوع LPDDR5 را برای دستگاه‌های موبایل آغاز خواهد نمود. این حافظه‌های DRAM به‌طور ویژه برای قابلیت‌های 5G و هوش مصنوعی بهینه‌سازی شده‌اند و برای به‌کارگیری در گوشی‌های هوشمند نسل جدید ایده‌آل هستند. تولید انبوه این حافظه‌ها در حالی آغاز می‌شود که از زمان معرفی و تولید حافظه‌های رم 12 گیگابیتی از نوع LPDDR4X توسط سامسونگ تنها 5 ماه می‌گذرد.

سامسونگ همچنین قصد دارد تولید پکیج‌های 12 گیگابایتی LPDDR5 را نیز در ماه جاری میلادی آغاز نماید. هر کدام از این پکیج‌ها شامل هشت چیپ 12 گیگابیتی بوده که در کنار یکدیگر قرار گرفته و به کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهند محصولاتی رده بالا با کارایی بهتر و مقدار رم بیشتر را به مشتریان خود ارایه دهند.

به لطف سرعت بسیار بالا و مصرف انرژی بهینه، حافظه DRAM موبایل جدید سامسونگ به گوشی‌های هوشمند نسل جدید امکان بهره‌گیری از حداکثر پتانسیل فناوری‌های ارتباطی نسل پنجم و همچنین هوش مصنوعی را داده و کاربران می‌توانند از قابلیت‌هایی مانند فیلمبرداری با کیفیت بسیار بالا و توانمندی‌های توسعه یافته در بخش یادگیری ماشینی به همراه بهبودهای محسوس در بخش باتری بهره ببرند.

سامسونگ تولید انبوه نخستین رم 12 گیگابیتی LPDDR5 را آغاز می‌کند

حافظه‌های رم 12 گیگابیتی LPDDR5 سامسونگ از نرخ تبادل اطلاعات 5500 مگابیت بر ثانیه بهره می‌برند که تقریبا 1.3 برابر سریعتر از حافظه‌های LPDDR4X این کمپانی که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند رده بالای جدید مورد استفاده قرار گرفته، به‌حساب می‌آید. پکیج‌های 12 گیگابایتی سامسونگ می‌توانند 44 گیگابایت اطلاعات که تقریبا چیزی حدود 12 فیلم سینمایی با کیفیت فول اچ‌دی را شامل می‌شود تنها در عرض 1 ثانیه جابجا کنند.

چیپ جدید سامسونگ همچنین در بخش مصرف انرژی تقریبا 30 درصد بهینه‌تر از نسل قبلی بوده و به لطف طراحی جدید مدار و همچنین تکنولوژی‌های دیگر قادر است ضمن ارایه عملکردی بسیار سریع، به‌صورت پایدار و محسوس انرژی کمتری را نیز مصرف کند. انتظار می‌رود سامسونگ چیپ‌های حافظه LPDDR5 با ظرفیت 16 گیگابیتی را سال آینده تولید کند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *