سخت‌افزار

سامسونگ درایو وضعیت جامد Portable SSD X5 خود را معرفی کرد

Portable SSD X5

کمپانی سامسونگ از نخستین درایو وضعیت جامد پرتابل (SSD) خود برپایه تکنولوژی NVMe رونمایی کرد. این درایو با نام Portable SSD X5 سطح جدیدی از عملکرد و دوام را در میان راهکارهای ذخیره‌سازهای اکسترنال به ارمغان خواهد آورد.

درایو SSD جدید سامسونگ از تکنولوژی ارتباطی بسیار سریع Thunderbolt 3 اینتل بهره برده و از این رو سرعت بسیار بالای جابجایی اطلاعات را در بدنه‌ای جمع و جور و در عین حال مستحکم و بادوام به کاربر ارائه می‌دهد. بدین ترتیب می‌توان Portable SSD X5 را یک ذخیره‌ساز قابل اطمینان و پرسرعت برای تولیدکنندگان محتوا و متخصصی آی‌تی به حساب آورد که قادرند آن را در هر مکان و زمانی به همراه داشته باشند.

چه مشغول ویرایش ویدیوهای با کیفیت بسیار بالای 4K و تولید تصاویر رندر شده همزمان باشید و چه تصاویری با رزولوشن بسیار بالا را ویرایش می‌کنید، درایو وضعیت جامد پرتابل سامسونگ امکان ذخیره‌سازی و جابجایی بسیار سریع اطلاعات را به آسان‌ترین شکل ممکن در اختیارتان قرار خواهد داد.

به لطف بهره‌گیری از دو تکنولوژی پرسرعت NVMe و Thunderbolt 3 درایو جدید X5 سامسونگ قادر است تا حداکثر سرعت مورد نیاز برای متخصصین آی‌تی و افرادی که با فایل‌های چندرسانه‌ای حجیم و با کیفیت بسیار بالا سر و کار دارند، فراهم شود. پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه‌ای فناوری تاندربولت 3 اینتل سرعتی حداقل 4 برابر بالاتر از تکنولوژی USB 3.1 را ارائه می‌دهد.

Portable SSD X5Portable SSD X5

سرعت خواندن 2800 مگابایت برثانیه این درایو تقریبا 5.2 بار سریعتر از رابط‌ ساتایی است که در حال حاضر برای بسیاری از درایوهای وضعیت جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این سرعت خواندن 25.5 بار سریعتر از رابط SATA که در بین هارد دیسک‌های اکسترنال رایج است، محسوب می‌شود.

سرعت نوشتن Portable SSD X5 حداکثر 2300 مگابایت بر ثانیه بوده که این یعنی جابجایی یک فیلم 4K با حجم 20 گیگابایت ظرف مدت تنها 12 ثانیه!

 

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *