سخت‌افزار

با سبد محصولاتی RTX 2080 Ti و RTX 2080 کمپانی ایسوس آشنا شوید

ASUS-GeForce-STRIX-RTX-2080-740x568

یک روز دیگر و انتشار پیش از موعد اطلاعاتی جدید توسط رسانه Videocardz که این بار سری محصولات GeForce RTX 2080 Ti ایسوس را هدف قرار داده است. تمامی کارت‌های گرافیک STRIX ،DUAL و Turbo کمپانی مذکور در طی اطلاعات منتشره قابل مشاهده و در مقابل دیدگان جهانیان گذاشته شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که خبری از مدل Founders Edition در میان محصولات مذکور وجود ندارد. بزرگ‌ترین اطلاعات به بیرون درز پیدا کرده تاکنون با اختلاف فراوانی به محصولات کمپانی PNY اختصاص دارند.

اولین کارت گرافیک موجود در سبد محصولات کمپانی ایسوس که با پشتیبانی از ویژگی‌های منحصر به فرد جایگاه ویژه‌ای در بین مصرف‌کنندگان خود را نیز دارا می‌باشد تحت عنوان RTX 2080 Ti STRIX شناخته می‌شود. طراحی سیستم خنک‌کننده قدرتمند با برخورداری از تعداد سه فن مکنده و پشتیبانی از سیستم Aura SYNC جهت اعطای جلوه‌های نورپردازی بسیار ویژه به فضای درونی چهارچوب کیس محصول مذکور را به انتخابی ایده آل برای رایانه‌های شخصی رده گران قیمت مبدل ساخته است. محصول فوق ازقضا نسخه اورکلاک شده کارت گرافیک RTX 2080 Ti STRIX به شمار می‌رود که 11 گیگابایت حافظه ویدئویی مبتنی بر فناوری GDDR6 به همراه رابط 352 بیتی را در ساختار خود جای داده است. شمارش تعداد هسته‌های کودا تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی رقم 4352 عدد را به خود اختصاص داده‌اند.سبد محصولات RTX 2080 Ti ایسوس

میزان انرژی مصرفی کارت گرافیک RTX 2080 Ti STRIX ایسوس با توجه به مشخصات فنی درز پیدا کرده از محصولات کمپانی PNY برابر با 285 وات فرض می‌شود، اما سرعت فرکانس محصول از طرفی دیگر احتمالاً متفاوت است. از آنجایی که کارت گرافیک توسعه یافته توسط کمپانی نامبرده از فرکانسی معادل 1545 مگاهرتز در حالت توربو برخوردار می‌باشد، لذا تصور اینکه که سخت‌افزار ایسوس با توجه به اورکلاک بودن نسخه آن فراتر از این مقدار می‌باشد دور از ذهن نیست.

کارت گرافیک RTX 2080 Ti Turbo کمپانی مذکور مستقیماً آن دسته از افرادی را هدف قرار داده است که جذابیت را در سادگی و طول عمر بیشتر مشاهده می‌نمایند. علاوه بر آن اگرچه نرخ فرکانس محصول فوق در مقایسه با نسخه STRIX خود باید کمتر باشد، اما عملکرد نهایی کارت به هیچ عنوان از این مشخصه رنج نمی‌برد. قیمت نهایی محصول اشاره شده هنوز به‌صورت رسمی تائید نگشته است، اما انتظار می‌رود که رقم 649 دلار را به خود اختصاص دهد.

سبد محصولات RTX 2080 Ti ایسوس

اطلاعات منتشره محصول زیبا و جالب توجهی دیگری تحت عنوان RTX 2080 DUAL را نیز در میان خود جای داده‌ است که طراحی کلاسیک و پوسته سیاه و سفید آن بدون شک در جذب مصرف‌کنندگان تأثیراتی را با خود به ارمغان می‌آورد. کارت گرافیک نامبرده، همانند بسیاری دیگر از برادران سری 2080 خود از هشت گیگابایت حافظه GDDR6 برخوردار و تعداد 2944 هسته کودا را در بطن تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی خود جای داده است.

سبد محصولات RTX 2080 Ti ایسوس

از آنجایی که موتور پردازشی Ray Tracing کمپانی انویدیا به‌عنوان یکی از قابلیت‌های کلیدی تراشه‌های شتاب‌دهنده گرافیکی مبتنی بر معماری Turing به شمار می‌رود، لذا تمامی کارت‌های گرافیک معرفی شده، صرفه نظر از مدل و سرعت فرکانس خود از ویژگی نامبرده نیز پشتیبانی می‌نمایند.

منبع: WCCFtech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *