سخت‌افزار

عرضه‌ی پردازنده‌های 10 نانومتری Ice Lake آغاز شد

اینتل پردازنده‌های 10 نانومتری Ice Lake را به شرکای خود آغاز کرد

اینتل پردازنده‌های 10 نانومتری Ice Lake خود را برای شرکای تجاری(OEM) عرضه می‌کند تا به‌زودی شاهد به‌کارگیری آنها در محصولات جدیدشان باشیم. عرضه پردازنده‌های نسل دهم اینتل از فصل تعطیلات سال 2019 آغاز شده و می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا پایان سال میلادی جاری محصولاتی مبتنی بر این پردازنده‌های جدید را در بازار ببینیم.

این خبر قطعا برای بسیاری از کاربران جذاب است، چرا که پردازنده‌های نسل دهم اینتل با فناوری پیشرفته لیتوگرافی 10 نانومتری تولید شده و بهبودهای مختلفی را در ریزمعماری خود به همراه خواهند داشت. پردازنده‌های جدید اینتل Ice Lake به‌طور متوسط 18 درصد بهبود عملکرد را در بخش IPC(دستورات در هر سیکل)، نسبت به پردازنده‌های نسل قبل ارایه خواهند داد.

این‌بار اینتل حتی در پردازنده‌های معمولی موبایل و دسکتاپ خود نیز فناوری AVX512 را ارایه می‌کند که به همراه اکستنشن‌های VNNI و کریپتوگرافی ISA می‌تواند امنیت و بهبود عملکرد حتی بیشتری را نسبت به پردازنده‌های نسل قبلی اینتل به همراه داشته باشد. این موضوع به‌خصوص در شرایطی که تعداد وظایف به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد خود را به‌ وضوح نشان داده و می‌تواند در کاربردهای جدیدی مانند پردازش زبان طبیعی بسیار سودمند باشد.

پردازنده‌های 10 نانومتری Ice Lake در کانفیگ‌های مختلفی از Core i3 دو هسته‌ای تا Core i7 چهار هسته‌ای ارایه شده و مجموعا شاهد 11 مدل مختلف خواهیم بود. علاوه بر این، پردازنده‌های آیس لیک اینتل از GPU جدید مبتنی بر معماری نسل یازدهم این کمپانی بهره می‌برند که عملکرد و بهینگی بالاتری را نسبت به نسل‌های قبلی ارایه خواهد دارد. به ادعای اینتل این تراشه‌های گرافیکی مجتمع قادر است با 64 واحد اجرایی خود عملکرد پردازشی فوق‌العاده عالی بالاتر از 1 تترافلاپ را ارایه دهد. این تراشه گرافیکی از فناوری‌های DisplayPort 1.4، HDMI 2.0b و HDCP 2.2 نیز به صورت Native پشتیبانی می‌کند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *