سخت‌افزار

عرضه مادربردهای Z390 کمپانی اینتل در هشتم اکتبر سال جاری

عرضه مادربردهای Z390 کمپانی اینتل در هشتم اکتبر سال جاری

اگر اخیراً سطح اینترنت را جهت آگاهی از آخرین اخبار مربوط به مادربردها و پردازنده‌های مرکزی کمپانی اینتل بررسی کرده باشید، حتماً به این نکته پی برده‌اید که سیل عظیمی از انواع و اقسام شایعات مختلف پیرامون این مهم را فرا گرفته‌اند. اگرچه تاریخ عرضه رسمی پردازنده‌های مرکزی تازه نفس اینتل و مادربردهای پشتیبانی کننده از آن‌ها هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست، اما شایعات گوناگون حکایت از آن دارند که مادربردهای مبتنی بر چیپست Z390 در تاریخ هشتم اکتبر سال جاری مورد معرفی عمومی قرار گرفته و قابل خرید می‌باشند، در حالی که پردازنده‌های مرکزی جدید کافی لیک دو هفته پس از عرضه سخت‌افزارهای مادربرد روانه بازار می‌گردند.

استراتژی کمپانی اینتل در عرضه چیپست Z390 خود در تاریخ هشتم اکتبر نهفته است که به دنبال آن دیگر کمپانی‌های فعال در زمینه طراحی و توسعه سخت‌افزارهای مادربرد می‌توانند به معرفی محصولات خود و فراهم آوردن امکان پیش خرید آن‌ها مبادرت ورزند. دو هفته پس از آن پردازنده‌های مرکزی شش و هشت هسته‌ای جدید معرفی و به بازار عرضه می‌گردند که تاریخ آن زمانی بین 19 ام تا 20 ام اکتبر ماه آینده می‌باشد. اطلاعات فوق از طریق منابع مختلف در رسانه Reddit مورد انتشار قرار گرفته‌اند.

عرضه مادربردهای Z390 در هشتم اکتبر

سؤال بزرگی که هنوز مبهم باقی‌مانده است موجودی پردازنده‌های مرکزی و امکان دسترسی به آن‌ها است، با توجه به اینکه بازار پردازشگرهای رایانه‌ای هم‌اکنون نیز با کمبودهای شدید از سمت ترانزیستورها و لیتوگرافی 14 نانومتر رو به رو است. اگر موجودی پردازنده‌های جدید پایین باشد، تورم ناشی از آن منجر به افزایش چشمگیر قیمت محصولات کمپانی اینتل می‌گردد که مستقیماً به ضرر مصرف‌کنندگان تمام خواهد شد. انتظار می‌رود که پردازنده مرکزی Core i9-9900K (تعداد هشت هسته مرکزی و شانزده رشته پردازشی) با قیمت اولیه 479.99 دلار و نسخه ضعیف‌تر آن، یعنی Core i7-9700K (هشت هسته مرکزی و هشت رشته پردازشی. عدم پشتیبانی از فناوری Hyper Threading)  نیز با قیمتی معادل 369.99 دلار مورد دسترسی عمومی قرار گیرند.

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *