سخت‌افزار

عرضه پردازنده‌های Rocket Lake-S به صورت جهانی

عرضه پردازنده‌های Rocket Lake-S به صورت جهانی

نسل یازدهم پردازنده‌های سری Rocket Lake-S کمپانی اینتل پس از فراز و نشیب‌های فراوان سرانجام امروز به‌صورت جهانی عرضه شده و طلایه‌دار عنوان پرچم‌داری نیز به‌وسیله پردازشگر Core i9-11900K به دست گرفته شده است. این تراشه قادر است تا با استفاده از فناوری Thermal Velocity Boost به فرکانس قابل توجه 5.30 گیگاهرتز در حالت بوست دست پیدا کرده و کارایی حتی فراتر را برای گیمرها و علاقه‌مندان به سیستم‌های کامپیوتری به ارمغان آورد.

پردازنده‌های نسل یازدهم کمپانی اینتل با استفاده از هسته‌های Cypress Cove به‌صورت اختصاصی برای تغییر میزان بهره‌وری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و فزونی کارایی خام بازی‌های کامپیوتری طراحی و توسعه پیدا کرده‌اند. معماری جدید و تازه‌نفس به‌کار در طراحی محصولات با فراهم آوردن 19 درصد بهبود در شاخصه IPC به‌صورت نسل به نسل استخراج حداکثری را از فرکانس به انجام رسانده و پردازشگر گرافیکی مجتمع مبتنی بر معماری Xe را نیز به‌منظور ارائه توانایی هوشمند و غنی در حوزه محتویات چند رسانه‌ای در اختیار کاربران قرار داده است. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار می‌‎باشد، زیرا اغلب بازی‌های رایانه‌ای نوین و امروزی نیازمند هسته‌های فرکانس بالا برای کاهش میزان تأخیر و فزونی تعداد فریم‌های به نمایش درآمده در هر ثانیه می‌باشند. تراشه پرچم‌دار پردازنده‌های نسل یازدهم کمپانی اینتل با پشتیبانی از مشخصاتی همچون هشت هسته فیزیکی، شانزده رشته پردازشی، شانزده مگابایت حافظه کش هوشمند (Smart Cache) و فرکانس 5.3 گیگاهرتز از بالاترین میزان کارایی در مقایسه با دیگر برادران کوچک‌تر خود بهره می‌برد. علاوه بر آن باز بودن قفل و عدم محدودیت اورکلاک، در کنار پشتیبانی از حافظه‌های اصلی DDR4-3200 و استاندارد PCIe 4.0 حرکت همگام با فناوری‌های روز دنیا را نیز به انجام رسانده است. از جمله برخی از بهبودهای پیاده‌سازی شده در نسل Rocket Lake-S از پردازنده‌های مرکزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود 19 درصدی شاخصه IPC به‌صورت نسل به نسل
  • بهبود 50 درصدی کارایی پردازشگر گرافیکی مجتمع به لطف استفاده از معماری Xe
  • پشتیبانی از مجموعه دستورالعمل‌های Intel Deep Learning و Vector Neural Network جهت افزایش شتاب  و سرعت استنتاج هوش مصنوعی و فزونی قابل توجه کارایی در پردازش سربارهای پردازشی یادگیری عمیق
  • بهسازی ابزارهای اورکلاک

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *