سخت‌افزار

عرضه کارت‌های گرافیک مبتنی بر معماری AMD RDNA2 در ماه سپتامبر

عرضه کارت‌های گرافیک مبتنی بر معماری AMD RDNA2 در ماه سپتامبر

معماری گرافیکی نسل جدید کمپانی AMD موسوم به RDNA2 به تازگی معرفی شده است و به همین دلیل انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه محصولات مبتنی بر این معماری جدید به بازار باشیم. بر اساس گزارشی که توسط یکی از منابع به دست نشریه دیجی‌تایمز رسیده است، این کمپانی قصد دارد کارت‌های گرافیک سری Radeon RX مبتنی بر این معماری گرافیکی را در ماه سپتامبر سال جاری به بازار عرضه کند.

این کارت‌های گرافیکی در رده کاربران مصرفی قرار گرفته و اگر این خبر صحت داشته باشد، سپتامبر از نظر معرفی سخت‌افزارهای جدید، یکی از ماه‌های شلوغ خواهد بود. چرا که با توجه به گزارش‌های قبلی، انتظار داریم این غول تولیدکننده تراشه از پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهارم رایزن تحت عنوان Vermeer و یا Renoir نیز رونمایی کند. این پردازنده‌ها در پکیج AM4 تولید شده و طبیعتا کاربرانی که از مادربردهای مجهز به این سوکت و چیپست مناسب بهره می‌برند امکان استفاده از پردازنده‌های جدید را خواهند داشت.

از سوی دیگر، کمپانی انویدیا نیز قرار است در بازه زمانی مشابه، از کارت‌های گرافیک GeForce رده مصرفی مبتنی بر معماری گرافیکی جدید Ampere رونمایی کند. علاوه بر این، اینتل نیز قصد دارد پردازنده‌های موبایل سری Core نسل یازدهم خود را تحت عنوان Tiger Lake به بازار عرضه کند.

معماری گرافیکی نسل جدید AMD RDNA2 برای این کمپانی اهمیت زیادی دارد، چرا که نخستین معماری AMD است که نیازمندی‌های مربوط به DirectX 12 Ultimate را در اختیار داشته و موفق به کسب لوگوی رسمی این فناوری گرافیکی شده است. بدین ترتیب، کاربران کارت‌های گرافیکی مبتنی بر این معماری قادرند از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ردیابی اشعه بی‌درنگ، سایه‌زنی با نرخ متغیر، سایه‌زن‌های مِش و Sampler Feedback بهره‌مند شوند.

خوب است بدانید دو کمپانی AMD و Nvidia قرار است کارت‌های گرافیکی خود را در زمانی نزدیک به زمان انتشار رسمی بازی Cyberpunk 2077 به بازار عرضه کنند. این بازی یکی از عناوین پرهیجان امسال است که بسیاری از گیمرها مدت‌ها در انتظار انتشارش به سر می‌برند.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *