سخت‌افزار

قیمت نسل نهم پردازنده های اینتل در فروشگاه‌های اینترنتی مشخص شد

intel-9th-generation

انتظار می‌رود که در تاریخ یکم اکتبر سال جاری، تعداد سه پردازنده مرکزی i7 9700K ،Core i9 9900K و i5 9600K از نسل نهم پردازنده های اینتل مورد عرضه جهانی قرار گرفته و تازه‌ترین اطلاعات درز پیدا کرده در سطح شبکه گسترده وب نیز مشخص‌کننده قیمت نهایی آن‌ها می‌باشند.

پردازنده مرکزی پرچم‌دار نسل نهم پردازنده های اینتل یعنی Core i9 9900K در ساختار فیزیکی خود از تعداد هشت هسته مرکزی برخوردار می‌باشد، اما پشتیبانی از فناوری HyperThreading این مهم را به 16 رشته پردازشی افزایش داده است. پردازشگر فوق از قابلیت افزایش فرکانس خود تا محدوده 5.0 گیگاهرتز در حالت توربو در پیکربندی یک و دو هسته بهره‌مند می‌باشد؛ علاوه بر آن فزونی سرعت کلاک تا بیش از 4.7 گیگاهرتز در قالب تمامی هسته‌های موجود نیز امکان‌پذیر است.

پردازنده مرکزی Core i7 9700K تعداد هشت هسته مرکزی را در بطن خود جای داده است که تعداد آن‌ها متأسفانه به دلیل عدم پشتیبانی از فناوری HyperThreading ثابت باقی‌مانده است. علاوه بر آن افزایش فرکانس تا محدوده 4.9 گیگاهرتز در حالت یک هسته و بیش از 4.6 گیگاهرتز در سرتاسر هسته‌های موجود نیز از دیگر امکانات پردازشگر فوق به شمار می‌رود.

پردازنده مرکزی Core i5 9600K با برخورداری از تعداد شش هسته مرکزی و شش رشته پردازشی کوچک‌ترین عضو خانواده پردازشگرهای سری 9000 به شمار می‌رود. پشتیبانی از سرعت کلاک 3.7 گیگاهرتز در حالت پایه و افزایش آن به 4.6 گیگاهرتز در حالت توربو از دیگر مشخصات پردازنده فوق به شمار می‌رود.

قیمت نهایی پردازنده‌های مرکزی معرفی شده در قالب برخی از فروشگاه‌های اینترنتی قابل مشاهده بوده‌اند. اگرچه بسترهای مربوطه صفحات منتسب به قیمت پردازشگرهای فوق را بنا به دلایلی از محتویات خروجی خود حذف کرده‌اند، اما یادداشت‌های پیشتر انجام شده از جانب رسانه‌های گوناگون حاکی از قیمتی معادل 299 یورو برای پردازنده Core i5 9600K و 567 یورو برای پردازنده Core i7 9700K و 732 یورو برای پردازنده Core i9 9900K می‌باشند.

ذکر این نکته نیز ضروری است که برچسب‌های قیمتی منتشره از جانب فروشگاه‌های اینترنتی مربوطه ممکن است از درستی کاملاً دقیقی برخوردار نبوده و قیمت نهایی محصولات در هنگام عرضه متفاوت باشند.

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *