سخت‌افزار

لیست پردازنده‌های سری Ryzen Threadripper PRO به بیرون درز کرد

لیست پردازنده‌های سری Ryzen Threadripper PRO به بیرون درز کرد

به‌تازگی لیست پردازنده‌های جدید از سری Threadripper PRO 39×5 WX ای‌ام‌دی به بیرون درز کرده است. بر اساس گزارش وب‌سایت معتبر Videocardz که معمولا در زمینه انتشار اطلاعات فاش شده عملکرد خوبی دارد، پردازنده‌های جدید سری Ryzen Threadripper PRO که در آینده‌ای نزدیک به‌صورت رسمی رونمایی خواهند شد، رویت شده‌اند.

به‌نظر می‌رسد AMD قصد توسعه هر چه بیشتر پردازنده‌های Threadripper را داشته باشد و این بار از سری PRO رونمایی خواهد کرد. در هفته‌‌ای که گذشت، شایعاتی در خصوص پردازنده 3995WX Threadripper ای‌ام‌دی به بیرون درز کرد. این پردازنده از 64 هسته پردازشی بهره می‌برد و قابلیت پشتیبانی از حداکثر 2 ترابایت حافظه رم از نوع ECC در هشت کانال را ارائه می‌دهد.

حالا به‌نظر می‌رسد نسخه پرو همین پردازنده از 128 مسیر PCIe 4.0 بهره می‌برد که تا پیش از این معمولا شاهد به‌کارگیری 64 مسیر ارتباطی بودیم. پشتیبانی از 2 ترابایت رم ECC نیز در قالب چینش 8 کاناله توسط این پردازنده قدرتمند ارائه می‌شود که از این نظر نیز معمولا شاهد چینش 4 کاناله بودیم. ابزارها و ویژگی‌های حرفه‌ای مانند Pro Security، ابزارهای مدیریتی مخصوص پردازنده‌های سری Ryzen Threadripper PRO و سازگاری خوب با کسب‌وکارها از جمله قابلیت‌های مهمی هستند که در این سری جدید از پردازنده‌ها ارائه خواهند شد.

کمپانی AMD به احتمال زیاد چهار پردازنده را در سری پرو عرضه خواهد کرد که شامل مدل‌های زیر است:

  • پردازنده 3995WX با 64 هسته پردازشی
  • پردازنده 3975WX با 32 هسته پردازشی و فرکانس 100 الی 200 مگاهرتز کمتر نسبت به مدل‌های غیر پرو
  • پردازنده 3955WX با 16 هسته پردازشی
  • پردازنده 3945WX با 12 هسته پردازشی

انتظار می‌رود پردازنده‌های سری Ryzen Threadripper PRO ای‌ام‌دی در تاریخ 14 جولای به‌صورت رسمی معرفی شوند. در ادامه می‌توانید مشخصات اصلی این چهار پردازنده جدید را مشاهده کنید.

منبع: guru3d

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *