سخت‌افزار

اپیسر نخستین ماژول 32 بیتی DDR4 SODIMM دنیا را عرضه می‌کند

DDR4 SODIMM

اگر نگاهی به بازار دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا یا IoT بیندازید متوجه خواهید شد که تکنولوژی ARM نقش مهمی را در توسعه روزافزون این فناوری و همچنین پردازش موبایل، تجهیزات الکترونیکی اتوموبیل و دستگاه‌هایی مقرون به صرفه، کارآمد، هوشمند و جمع و جور به عهده دارد.

کمپانی اپیسر یکی از تولیدکنندگان برجسته و اصلی در صنعت حافظه‌های رم جهان محسوب می‌شود. این تولیدکننده به تازگی نخستین ماژول حافظه 32 بیتی DDR4 SODIMM خود را رونمایی کرد که به لطف پردازنده‌های ARM/RISC یا جدیدترین پردازنده‌های 32 بیتی RISC-V از سیستم‌های توکار صنعتی پشتیبانی می‌کند.

ماژول‌های حافظه 32 بیتی DDR4 SODIMM اپیسر توازن فوق‌العاده‌ای را بین عملکرد، مصرف انرژی و هزینه ارائه می‌دهد. در مقایسه با حافظه‌های آنبرد، ماژول‌های جدید اپیسر مزیت انعطاف‌پذیری در زمینه ظرفیت و مدیریت فضا را در اختیار مصرف کننده قرار داده و قادر است با همکاری پردازنده‌های ARM سرعت رشد تکنولوژی اینترنت اشیا را تا حد محسوسی افزایش دهد.

پیش‌تر حافظه‌ای که برای سیستم‌های توکار 32 بیتی ARM/RISC مورد استفاده قرار می‌گرفت غالبا به صورت حافظه‌های داخلی طراحی می‌شد که امکان استفاده از آنها در دستگاه‌های اینترنت اشیا که به انعطاف‌پذیری بالا در زمینه ظرفیت و فضای اشغال شده نیاز داشتند را دچار مشکل می‌کرد.

DDR4 SODIMM

به لطف ماژول‌های جدید اپیسر می‌توان دو محدودیت مهم و تاثیرگذار یعنی ظرفیت کم و همچنین عملکرد نه چندان سطح بالا را پشت‌سر گذاشت و بسته به نیاز حافظه سیستم را ارتقا داد. از این ماژول‌های جدید می‌توان برای اپلیکیشن‌های یکپارچه تجهیزات الکترونیکی اتوموبیل‌ها، سیستم‌های اتوماسیون، سرور و شبکه، ذخیره‌سازهای شبکه یا NAS و همچنین دستگاه‌های مرزی مانند دروازه‌ها نیز استفاده کرد.

ماژول‌های 32 بیتی DDR4 SODIMM اپیسر قادرند در ولتاژ 1.2 ولتی کار کنند که این رقم تقریبا 20 درصد کمتر از ماژول‌های DDR3 محسوب می شود. این ماژول‌ها در سه سرعت 2133، 2400 و 2666 مگاهرتزی تحت استاندارد DDR4 ارائه شده و کاربران با توجه به نیاز خود می‌توانند ظرفیت‌های 2، 4 یا 8 گیگابایتی آن را تهیه کنند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *