سخت‌افزار

مشخصات پردازنده Core i5-L15G7 Lakefield اینتل رویت شد

مشخصات پردازنده Core i5-L15G7 Lakefield اینتل رویت شد

کمپانی اینتل در طراحی جدید خود تحت عنوان Lakefield ترکیب کردن چند نوع هسته پردازشی مختلف در یک پکیج را مورد آزمایش قرار داد. در این پردازنده شما یک پکیج با ابعاد نسبتا کوچک 12 در 12 در 1 میلی‌متری را مشاهده خواهید کرد که از TDP بسیار پایینی بهره می‌برد. به لطف پست جدیدی که حساب کاربری InstLatX64 در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده حالا می‌توانیم نتایج GeekBench 5 این پردازنده جدید را در اختیار داشته باشیم.

این پردازنده که با نام Core i5-L15G7 Lakefield در GeekBench 5 رویت شده از 5 هسته پردازشی با قابلیت HyperThreading بهره می‌برد. این ترکیب عجیب شامل یک هسته پردازشی بزرگ Sunny Cove و چهار هسته پردازشی کوچکتر Tremont می‌شود. این هسته‌ها با فناوری 10 نانومتری تولید شده و بر روی قسمت مختص پردازش تراشه قرار گرفته‌اند. علاوه بر این تراشه، تراشه‌های پایه‌ای نیز وجود دارند که سایر اجزا نظیر کنترلرهای I/O، PHY و حافظه بر روی آنها قرار می‌گیرند.

مشخصات پردازنده Core i5-L15G7 Lakefield اینتل رویت شد

در نتایج ثبت شده در GeekBench 5 می‌توان دید که Core i5-L15G7 Lakefield از فرکانس پایه 1.4 گیگاهرتزی برخوردار است که در بیشترین حالت به 2.95 گیگاهرتز رسیده است. چینش حافظه کش در این پردازنده نیز احتمالا شامل 1.5 مگابایت حافظه سطح دو و 4 مگابایت حافظه سطح سه می‌شود. این پردازنده جدید در تست‌های تک هسته‌ای 725 امتیاز و در بخش چند هسته‌ای نیز 1556 امتیاز را کسب کرده است.

برای مقایسه خوب است بدانید که پردازنده اسنپدراگون 835 در بخش تک هسته‌ای دو برابر امتیاز بیشتر و در بخش چند هسته‌ای نیز امتیازی مشابه را بدست آورده است. اما اگر پردازنده Core i5-L15G7 Lakefield را با نمونه قدرتمندتری از کوالکام نظیر اسنپدراگون 8cx مقایسه کنید، با عملکردی مشابه در بخش تک هسته‌ای و برتری 76.9 درصدی پردازنده اسنپدراگون در بخش چند هسته‌ای مواجه خواهید شد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *