سخت‌افزار

مشخصات پروتکل NVMe 1.4 توسط NVM Express اعلام شد

مشخصات پروتکل NVMe 1.4 توسط NVM Express اعلام شد

شرکت NVM Express امروز از مشخصات دو پروتکل جدید NVMe 1.4 و NVMe-oF 1.1 رونمایی کرد. معماری جدید نسخه 1.4 پروتکل NVM Express از فناوری سریعتر، ساده‌تر به همراه مقیاس‌پذیری آسان‌تر بهره می‌برد. به گفته گریگوری وُنگ، تحلیلگر Forward Insights این فناوری جدید در سخت‌افزارها و نیازمندی‌های مختلفی که در آنها پردازش سریع اطلاعات حایز اهمیت است می‌تواند به‌کار گرفته شود. وی پیش‌بینی می‌کند میزان فروش ذخیره‌سازهای مبتنی بر پروتکل NVMe می‌تواند از مجموع فروش انواع SAS و SATA در سال 2019 نیز پیشی بگیرد.

باتوجه به نیاز روزافزون به ذخیره‌سازهایی با کارایی بالا در سازمان‌ها و دیتاسنترهای مبتنی بر فضای ابری، به‌کارگیری پروتکل NVMe در این دستگاه به‌طور محسوسی افزایش یافته است. مشتریان دستگاه‌های مبتنی بر این پروتکل می‌توانند در NVMe 1.4 پیشرفت‌های متعددی از جمله در بخش امنیت را انتظار داشته باشند.

پروتکل جدید NVM Express زیرساخت‌های تکنولوژی NVMe به سطح جدیدی ارتقا داده و تاثیر مثبتی بر روی صنعت دستگاه‌های ذخیره‌سازی مورد نیاز فضاهای ابری، مشتریان سازمانی و عادی خواهد گذاشت. استاندارد جدید کیفیت خدمات‌دهی(QoS) بهتر، عملکرد بالاتر، به‌کارگیری آسان‌تر و بهینه‌سازی در بحث مقیاس‌دهی برای دیتاسنترها را ارایه می‌دهد.

مشخصات پروتکل NVMe 1.4 توسط NVM Express اعلام شد

ویژگی‌های استاندارد NVMe 1.4:

بخش Assist بازطراحی شده ریکاوری اطلاعات و همچنین انتقال آنها را در شرایط مختلف تسهیل کرده است. قابلیت Event Log اطلاعات کاملی از تاریخچه فعالیت‌های درایو را به نمایش می‌گذارد تا در صورت بروز مشکل در هر مقیاسی بتوان آن را برطرف کرد. ویژگی Sets and IO Determinism اجازه عملکرد بهتر، ایزوله‌سازی و QoS بهتر را به درایو می‌دهد. ویژگی Host Memory Buffer به کاهش تاخیرها و همچنین کاهش پیچیدگی طراحی SSD کمک نموده و در نتیجه اس‌اس‌دی‌های عرضه شده در بخش مشتریان خانگی ارزش خرید بالاتری خواهند داشت.

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *