سخت‌افزار

کمپانی وسترن دیجیتال از دو حافظه جامد Ultrastar جدید رونمایی کرد

کمپانی خوش‌نام وسترن دیجیتال در تازه‌‎ترین اقدام خود تعداد دو حافظه جامد جدید و منحصر به فرد تحت عناوین Ultrastar DC SN640 و Ultrastar DC SN340 را معرفی و در معرض دید همگان قرار داده است. محصولات جدید معرفی شده از ساختاری 96 لایه برخوردار بوده و بر پایه پروتکل انتقال داده پرسرعت NVMe توسعه پیدا کرده‌اند. هر دو حافظه جامد فوق به‌صورت کاملاً اختصاصی برای استفاده در حوزه سربارهای پردازشی ترکیبی و یا اپلیکیشن‌های نیازمند سرعت خوانش چشمگیر اطلاعات (به ترتیب) طراحی شده و در مقایسه با دیگر سخت‌افزارهای رقیب خود امکانات منحصر به فردی را فراهم آورده‌اند.

حافظه‌های جامد Ultrastar تازه‌نفس کمپانی وسترن دیجیتال درزمینهٔ یاری رساندن به افزایش چشمگیر سربارهای وارده و در حال تکامل به دیتاسنترها و پایگاه‌های داده می‌توانند بسیار تأثیرگذار ظاهر شوند. گنجایش حافظه‌های جامد از جمله دلایل اصلی محدودیت آن‌ها جهت استفاده در بسترهایی همچون سیستم‌های ابری و یا پایگاه‌های ذخیره‌سازی دائمی اطلاعات به شمار می‌رود، اما این موضوع خوشبختانه با پیشرفت فناوری، افزایش تعداد لایه و بهبود تراشه‌های حافظه 3D TLC پیوسته رو به کاهش بوده و بدون شک آینده حوزه ذخیره‌سازی دائمی اطلاعات در مقیاس زتابایت از آن درایوهای جامد می‌باشد.

Ultrastar

حافظه‌های جامد Ultrastar از امکانات انحصاری و منحصر به فرد کمپانی وسترن دیجیتال از جمله طراحی تراشه کنترلر، بستر نرم‌افزاری فریمور و تعبیه‌سازی عمودی سلول‌های حافظه برخوردار بوده و راهکاری نوین را در نمایش قدرت و خلاقیت سازندگان به نمایش گذاشته‌اند. فناوری NVMe در حال تأثیرگذاری فراوان بر بازار سیستم‌ها و بسترهای اینترپرایس بوده و گستردگی استفاده از آن حوزه‌های مختلفی همچون تحلیل و بررسی بلادرنگ اطلاعات، M2M، اینترنت اشیاء و فناوری‌های نوینی همچون زیرساخت‌های سازنده را در بر می‌گیرد. مشتریان و مصرف‌کنندگان خدمات دیتا سنترها از طبیعت انتقال اطلاعات و سربارهای پردازشی وارده از جانب اپلیکیشن‌های اجرا شده آگاه بوده و بر این باورند که معماری چند منظوره سنتی حال حاضر از توان کافی جهت پاسخ‌گویی به منابع مورد نیاز برخوردار نبوده و استفاده از فناوری‌های نوین دیر یا زود باید در دستور کار قرار گیرند.

منبع: Guru3D

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *