سخت‌افزار

کمپانی ازراک مادربرد +X370 Pro BTC خود را معرفی کرد

asrock-x370-pro-btc+1

همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از مادربردهای توسعه یافته جهت استفاده در ریگ‌های استخراج ارزهای دیجیتال (ماینینگ) از پلتفرم اینتل استفاده می‌کنند، زیرا نه تنها چیپست‌های کمپانی نامبرده در مقایسه با محصولات رقیب شاهراه‌های انتقال داده PCIe بیشتری را در اختیار مصرف‌کنندگان خود قرار داده، بلکه پردازنده‌های مرکزی Pentium یا Celeron موجود در رده قیمتی کمتر از 100 دلار نیز به مسیرهای باریک‌تری جهت ارسال و دریافت اطلاعات نیازمند می‌باشند که این خود به صرفه‌جویی بیشتر در فضا منتهی می‌شود، اما به نظر می‌رسد که کمپانی ازراک از تعداد چیپست‌های X370 بسیاری در انبار خود بهره برده و اکنون که احتمال معرفی و عرضه پردازشگرهایی در بازه قیمتی کمتر از 100 دلار با برخورداری از تعداد 28 مسیر PCIe از جانب ای‌ام‌دی قدرت یافته است، فرصتی ویژه جهت طراحی و تولید مادربردهای ماینینگ در اختیار کمپانی مذکور قرار گرفته است.

سخت‌افزار مادربرد +X370 Pro BTC در نگاه کلی بر پایه سوکت AM4 توسعه یافته و به‌صورت پیش‌فرض از پردازنده‌های مرکزی Pinnacle Ridge پشتیبانی می‌کند. سوکت پردازنده با استفاده از سیم‌کشی‌های مناسب فقط به یک درگاه DDR4 جهت نصب حافظه اصلی متصل شده است، اما تمامی دیگر هشت درگاه PCI-Express 3.0 x16 برای استفاده از کارت‌های گرافیک متعدد مستقیماً به آن اتصال یافته‌اند.

بالاترین درگاه PCIe 3.0 با برخورداری از تعداد چهار پین اتصالی در پیکربندی x4 به فعالیت می‌پردازد، درحالی‌که این مهم در دیگر درگاه‌های موجود به‌منظور استفاده از مزیت‌های تراشه پیشتر نامبرده به x1 کاهش پیدا کرده است. مادربرد فوق میزان انرژی مورد نیاز خود را از طریق تعداد سه اتصال 24 پین ATX، یک اتصال 8+4 پین EPS و تعدادی خروجی مولکس تأمین می‌نماید، هرچند که استفاده از بسیاری اتصالات ضروری نبوده و بر اساس نیاز می‌توانند صورت گیرند. علاوه بر آن خروجی‌های D-sub و یا HDMI تنها زمانی می‌توانند به ارائه تصویر مبادرت ورزند که از پردازنده‌های مرکزی Bristol Ridge سری A و یا Raven Ridge رایزن در پیکربندی ریگ استفاده شده باشد، بنابراین دریافت تصویر خروجی از طریق تنها یکی از هشت کارت گرافیک امکان‌پذیر است. تعداد یک رابط 1 GbE و دو درگاه USB 3.0 کامل‌کننده دیگر امکانات مادربرد +X370 Pro BTC می‌باشند.

منبع: TechPowerUp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *