سخت‌افزار

احتمال معرفی نسل دوم معماری ZEN کمپانی AMD در تاریخ ششم نوامبر سال جاری

احتمال معرفی نسل دوم معماری ZEN کمپانی AMD در تاریخ ششم نوامبر سال جاری

در جدیدترین خبر منتشر شده در سطح شبکه گسترده وب، سرمایه‌گذاران کمپانی AMD به دنبال میزبانی رویداد جدیدی تحت عنوان “افقی دیگر” در تاریخ ششم نوامبر سال جاری میلادی می‌باشند. اگرچه هنوز هیچ‌گونه تأییدیه رسمی در خصوص محصولات قابل معرفی در مراسم فوق در دست نمی‌باشد، اما عنوان رویداد به تنهایی در نوع خود خبر از نسخه دوم معماری قدرتمند ZEN می‌دهد. کمپانی AMD اندکی بعد در همان روز اعلام کرد که مدیران اجرایی مربوطه به دنبال بحث و تبادل نظر در خصوص جدیدترین خلاقیت‌های به ارمغان آورده شده توسط کمپانی مذکور در بخش محصولات و همچنین فناوری‌های ویژه طراحی شده برای پایگاه‌های داده مبتنی بر فناوری ساخت 7 نانومتر می‌باشند.

کمپانی AMD در مراسم افق نوین پیشین خود به‌صورت رسمی به معرفی معماری رایزن پرداخته و جزئیات فراوانی را نیز در خصوص معماری پردازشگرهای نسل آینده خود به اشتراک گذاشته بود، بنابراین احتمال بروز رخدادی مشابه در سال جاری میلادی نیز بسیار امیددهنده تلقی می‌شود. تمرکز بر فناوری ساخت 7 نانومتری در نوع خود کمپانی AMD وادار به اختصاص بخشی از صحبت‌های خود پیرامون تراشه‌های شتاب‌دهنده گرافیک وگا جدید و تازه نفس می‌کند، اما به نظر می‌رسد که کاربران باید کمی بیشتری صبر کنند، زیرا دیتاسنترها و اختصاص موج اول محصولات به آن‌ها از جانب کمپانی AMD در اولویت بالاتری قرار دارد.

نسل دوم معماری ZEN کمپانی AMD

فناوری ساخت 7 نانومتر و طراحی پردازشگرها مختلف بر پایه آن در حالت کلی نقطه عطفی برای کمپانی AMD به شمار می‌رود. کاهش لیتوگرافی تراشه‌های نیمه هادی نه تنها در مباحث صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی، بلکه نزول مقدار فضای اشغالی، حرارت تولیدی و همچنین امکان فراهم آوردن ویژگی‌های بیشتر تأثیرات بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد. امید می‌رود تا کمپانی AMD در مراسم جدید اشاره شده به معرفی محصولات تازه‌نفس خود پرداخته و بازار پردازشگرهای رایانه‌ای را در واپسین لحظات کمبود اخبار خوشحال کننده در این حوزه گرامی بدارد.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *