سخت‌افزار

میزبانی گیگابایت از پردازنده‌های Comet Lake-S با پنج چیپست جدید

میزبانی گیگابایت از پردازنده‌های Comet Lake-S با پنج چیپست جدید

کمپانی اینتل در حال نزدیک شدن به تاریخ عرضه رسمی سوکت LGA 1200 خود بر مبنای چیپست‌های سری 400 می‌‎باشد. پردازنده‌های سری Comet Lake-S که بر پایه معماری ساخت 14 نانومتر طراحی و توسعه پیدا کرده‌اند در قالب اولین محصولات تحت پشتیبانی سوکت نامبرده به شمار رفته و مستقیماً رایانه‌های شخصی رده رومیزی را هدف قرار داده‌اند. پلتفرم جدید اینتل که مسیر عرضه پردازنده‌های سری Ice Lake-S را بر پایه فناوری ساخت 10 نانومتر همراه‌تر می‌سازد در نوع خود می‌تواند ارتقایی قابل قبول محسوب شود. پردازشگرهای سری Comet Lake-S که در حالت کلی محصولاتی مشتق شده از ریزمعماری Skylake به شمار می‌روند با بلوغ بیشتر خود در حال حاضر بستر افزایش هسته‌های فیزیکی به 10 عدد، فعالسازی فناوری HyperThreading در سرتاسر برد و افزایش بیشتر سرعت کلاک در دو حالت مرجع و بوست را بر مبنای لیتوگرافی 14 نانومتر به ارمغان آورده‌اند. علاوه بر آن، انتظار می‌رود تا میزان انرژی مصرفی برخی از سی‌پی‌یو‌های سری Comet Lake-S به مقدار 125 وات نیز افزایش پیدا نماید. کمپانی گیگابایت با آماده‌سازی گستره متنوعی از مادربردهای مختلف بر پایه پنج چیپست مختلف Z490 ،H490 ،Q470 ،B460 و H410 در حال فراهم آوردن بستر مناسب جهت خوشامدگویی به پردازنده‌های جدید اینتل می‌باشد.

چیپست Z490 Express اینتل در حالت کلی تراشه پیشرفته و پرچم‌دار به شمار می‌رود که گیمرها و افرادی که قصد اورکلاک پردازنده‌های سیستم خود را در سر دارند هدف قرار داده است. چیپست H470 نسخه تضعیف شده تراشه فوق محسوب شده و با عدم پشتیبانی از قابلیت‌های اورکلاک و مالتی جی‌پی‌یو، ویژگی‌های کمتری را با خود به ارمغان آورده است. علاوه بر آن تراشه Q470 نیز می‌تواند دوقلوی همسان آن با پشتیبانی از برخی فناوری‌های ویژه به شمار رود.

چیپست B460 تراشه رده میانی به شمار رفته و با هدف قرار دادن طیف گسترده‌ای از گیمرهایی که به دنبال اورکلاک پردازنده خود نیستند می‌تواند به‌عنوان یک انتخاب محبوب مطرح باشد. تراشه H410 نیز با پشتیبانی کمتر خود از ویژگی‌های گوناگون، چیپست رده ورودی و ارزان قیمت در میان خانواده محصولات سری 400 کمپانی اینتل تلقی می‌شود.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *