سخت‌افزار

نخستین پردازنده 64 هسته‌ای جهان در سال 2020 عرضه می‌شود

نخستین پردازنده 64 هسته‌ای جهان در سال 2020 عرضه می‌شود

همانطور که احتمالا می‌دانید کمپانی AMD در نظر دارد تا در سال آینده میلادی از پلتفرم نسل جدید Threadripper خود رونمایی کند. این پلتفرم در واقع پردازنده‌های قدرتمند دسکتاپ یا HEDT را در خود جای خواهد داد، پردازنده‌هایی با سطح عملکردی فوق‌العاده بالا و البته قیمتی که دست بسیاری از کاربران برای رسیدن به آنها را کوتاه می‌کند!

براساس اطلاعات منتشر شده توسط این کمپانی، سال آینده نخستین پردازنده 64 هسته‌ای رده دسکتاپ جهان را در پلتفرم جدید تردریپر خود عرضه خواهد کرد. این پردازنده از 128 رشته پردازشی و مجموعا 288 مگابایت حافظه کش سطح دو و سطح سه بهره می‌برد. پردازنده جدید خانواده تردریپر به احتمال زیاد به اندازه مدل 3970X قیمت خواهد داشت. این یعنی کاربرانی که به دنبال جمع کردن یک سیستم عملکرد محور رده بالا هستند باید انتظار قیمت حداقل 2000 دلاری را داشته باشند.

کمپانی AMD هنوز اطلاعاتی را در خصوص سرعت هسته یا زمان عرضه این پردازنده منتشر نکرده است. از سوی دیگر هنوز نمی‌دانیم پردازنده جدید Threadripper 3990X در حالت توربو یا AMD Max Boost چه فرکانسی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. پیش‌تر گفته شده بود که احتمالا این کمپانی اطلاعات مربوط به پردازنده 64 هسته‌ای خود را در ماه ژانویه ارائه خواهد نمود. شایان ذکر است که دو پردازنده TR 3970X و TR 3960X از سری تردریپر به ترتیب فرکانس 3.7 و 3.8 گیگاهرتزی را در حالت عادی ارائه می‌دهند که این عدد در حالت توربو به 4.5 گیگاهرتز می‌رسد.

نخستین پردازنده 64 هسته‌ای جهان در سال 2020 عرضه می‌شود

پردازنده جدید AMD که احتمالا Threadripper 3990X نام خواهد داشت مانند دو مدل TR 3970X و TR 3960X از توان طراحی حرارتی 280 واتی بهره می‌برد. انتظار می‌رود با معرفی و عرضه نخستین پردازنده 64 هسته‌ای جهان توسط AMD کمپانی اینتل نیز محصولی جدید برای رقابت هر چه بهتر با این پردازنده قدرتمند و عملکرد بالا را به بازار عرضه کند.

منبع: videocardz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *