سخت‌افزار

نهمین نسل پردازنده‌های موبایل اینتل قبل از ماه جولای عرضه می‌شوند

موبایل

کمپانی اینتل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان بازی یا GDC 2019 به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد نهمین نسل از پردازنده‌های موبایل Intel Core تحت سری H خود را در نیمه دوم سال میلادی جاری روانه بازار کند. در بین مدل‌هایی که عرضه خواهند شد، Intel Core i9 نیز وجود دارد. گفته می‌شود سری جدید پردازنده‌های موبایل اینتل عملکرد بسیار بالایی داشته و در قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرت‌نمایی کنند.

یکی از سخنگویان اینتل همچنین اضافه کرد که پردازنده‌های جدید این شرکت بر پایه معماری 14 نانومتری نسبتا قدیمی Coffee Lake تولید خواهند شد. این چیپ‌های جدید عملکرد بسیار عالی را در اختیار تولیدکنندگان محتوا و کاربران نرم افزارهای پیشرفته محاسباتی و طراحی قرار می‌دهد. بدین ترتیب کاربرانی که ویرایش تصویر و ویدیوهای با کیفیت جزو وظایف روزمره‌شان محسوب می‌شود می‌توانند از این عملکرد سریع نهایت استفاده را ببرند.

کمپانی اینتل اکنون جزییات بیشتری را در خصوص زمان عرضه پردازنده‌های موبایل جدیدش منتشر نموده است و می‌توانیم بفهمیم که تا چه زمانی باید صبر کنیم. پیش‌تر گفته شده بود که اینتل این پردازنده‌ها را در سه ماهه دوم سال میلادی جاری روانه بازار خواهد نمود. قابل ذکر است که اینتل این موضوع را در جریان کنفرانس کوتاهش در CES 2019 که اوایل سال جاری برگزار شد، اعلام کرد.

یکی از اهداف اصلی اینتل در سری جدید پردازنده‌های موبایل ارائه شارژدهی باتری به مراتب بالاتر نسبت به نسل‌های قبلی است. بنابراین اگرچه می‌توان انتظار داشت که گیمرها هنگام اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین شارژدهی بالاتری را دریافت نمایند اما طبیعتا نباید منتظر معجزه‌ای در این زمینه باشیم!

تعیین بازه زمانی سه ماهه دوم سال میلادی جاری به این معنی خواهد بود که احتمالا نهمین نسل از پردازنده‌های موبایل اینتل را قبل از ماه جولای در بازار شاهد باشیم. اگر این اتفاق بیفتد احتمالا لپ‌تاپ های مجهز به این پردازنده‌های جدید نیز کمی بعد روانه بازار خواهند شد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *