سخت‌افزار

پردازشگر گرافیکی موبایل Radeon Pro 5600M در مک‌بوک پرو 16 اینچی به‌کار می‌رود

پردازشگر گرافیکی موبایل Radeon Pro 5600M در مک‌بوک پرو 16 اینچی به‌کار می‌رود

کمپانی AMD امروز رسما اعلام کرد که تراشه گرافیکی موبایل Radeon Pro 5600M در لپ‌تاپ مک‌بوک پرو 16 اینچی به‌کار گرفته خواهد شد. این پردازشگر گرافیکی که به صورت انحصاری برای این لپ‌تاپ طراحی یافته است، عملکردی در حد و اندازه کارت‌های گرافیکی دسکتاپ را ارائه می‌دهد و در عین حال مصرف انرژی بهینه‌تر و اندازه تراشه کوچک‌تری نیز دارد.

پردازشگر گرافیکی جدید AMD بر پایه معماری پیشرفته RDNA و همچنین فناوری ساخت 7 نانومتری توسعه یافته است و توانمندی لازم در نرم‌افزارهای مخصوص ویرایش ویدیو، تصحیح رنگ، برنامه‌نویسی، طراحی و تولید بازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به لطف 40 واحد پردازشی و 8 گیگابایت حافظه بسیار سریع با پهنای باند فوق‌العاده HBM2، پردازشگر گرافیکی Radeon Pro 5600M قادر است علیرغم ابعادی کوچک، عملکردی فوق‌العاده سریع به همراه مصرف انرژی پایین را ارائه دهد.

به گفته یکی مدیران داخلی بخش راهکارهای گرافیکی AMD، به‌کارگیری معماری قدرتمند RDNA در پردازشگر گرافیکی جدید این کمپانی، راهکاری جامع و بسیار کارآمد محسوب می‌شود که کاربران با استفاده از آن قادرند بدون نگرانی از توان پردازشی، خلاقیت‌های خود را گسترش دهند. 40 واحد پردازشی در این تراشه توان پردازشی 5.3 ترافلاپی را تامین می‌کنند و در کنار آن 8 گیگابایت حافظه بسیار سریع HBM2، مجموعا پهنای باند وسیع 394 گیگابیت بر ثانیه را در دسترس قرار می‌دهد.

بدین ترتیب به‌کارگیری پردازشگر گرافیکی موبایل Radeon Pro 5600M در مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل می‌تواند عملکرد کلی سیستم در استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی را تا حد زیادی بهبود ببخشد. این معماری علاوه بر قدرت پردازشی بالا، مصرف انرژی بهینه‌ای را ارائه می‌دهد تا به‌خوبی در پلتفرم‌های پردازشی موبایل مانند لپ‌تاپ‌ها قابل استفاده باشد.

پردازشگر گرافیکی جدید AMD در کنار دو پردازشگر Radeon Pro 5300M و 5500M، تنوع گزینه‌های کاربران در هنگام خرید مک‌بوک پرو 16 اینچی را افزایش خواهد داد.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *