سخت‌افزار

پردازشگر گرافیکی AMD Radeon VII به پایان عمر خود رسید

پردازشگر گرافیکی AMD Radeon VII به پایان عمر خود رسید

براساس گزارش جدیدی که توسط یکی از رسانه‌های فرانسوی تحت عنوان Cowcotland منتشر شده به‌نظر می‌رسد کمپانی AMD دیگر قصد تولید پردازشگرهای گرافیکی Radeon VII را نداشته باشد و بدین ترتیب عملا عمر تجاری این تراشه‌ها به پایان می‌رسد. AMD نسبت به ادعای این رسانه فرانسوی واکنش نشان داده اما این واکنش به هیچ عنوان واضح و قطعی نبوده و هنوز مشخص نیست کارت‌های گرافیک مبتنی بر این GPU تا چه زمانی به تولید خواهند رسید.

تراشه گرافیکی Radeon VII یک محصول ویژه برای AMD محسوب می‌شد که این کمپانی از آن برای نمایش قدرت خود در تولید تراشه‌های 7 نانومتری و عرضه کارت‌های گرافیک مبتنی بر این تراشه به بازار استفاده کرد. اما این محصولات در بخش گیمینگ با استقبال چندان خوبی مواجه نشدند و حالا باتوجه به معرفی Radeon RX 5700 XT این تصمیم کاملا منطقی است که AMD تمام تمرکز خود را بر روی محصولات خانواده NAVI معطوف کند.

پردازشگر گرافیکی AMD Radeon VII به پایان عمر خود رسید

علاوه بر این، قیمت کارت‌های گرافیک مبتنی بر پردازشگر گرافیکی Radeon VII تقریبا 700 دلار قیمت داشته و به مراتب بالاتر از قیمت 400 دلاری 5700 XT قرار می‌گیرند. این در حالی‌ست که اختلاف عملکرد بین این دو کارت گرافیک تنها 3.8 درصد می‌باشد که نسبت به این تفاوت قیمتی عملا به چشم نمی‌آید.

تنها واکنش AMD در پاسخ به درخواست شفاف‌سازی در خصوص آینده این تراشه گرافیکی این بوده که آنها عرضه محصولات مبتنی بر این تراشه گرافیک را با قدرت ادامه داده و این کار را برای هر دو بخش بازار یعنی گیمرها و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال انجام خواهند داد. به همین دلیل ممکن است این کمپانی برای مدتی به عرضه و فروش این محصولات ادامه داده و سپس به عمر تجاری این تراشه گرافیکی پایان دهد.

منبع: ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *