سخت‌افزار

انتشار جزییات تازه از پردازنده‌های فاقد تراشه گرافیکی در سری Comet Lake-S

انتشار جزییات تازه از پردازنده‌های فاقد تراشه گرافیکی در سری Comet Lake-S

اینتل در نهمین نسل از پردازنده‌های دسکتاپ خود استراتژی جالبی را به منظور افزایش سهم بازار و رقابتی بودن محصولاتش در پیش گرفت. این کمپانی با معرفی شماره مدل جدید F پردازنده‌های دسکتاپ فاقد تراشه گرافیکی مجتمع خود را روانه بازار کرد. این خانواده جدید در کنار پردازنده‌های سری K (ضریب هسته باز) قرار گرفتند و بسیاری از کاربران از این پردازنده‌های جدید به خوبی استقبال کردند.

از آنجایی که تراشه‌های گرافیکی مجتمع مساحت قابل توجهی از تراشه را به خود اختصاص می‌دهند، حذف کامل آنها در پردازنده‌های سری F باعث شد تا فضای اضافی محسوسی بر روی تراشه پردازنده در دسترس اینتل قرار بگیرد. اینتل در رده‌بندی‌ تراشه‌های گرافیکی مجتمع خود از این تراشه‌ها با نام GT0 استفاده کرده که به معنی عدم به کارگیری هر گونه پردازشگر گرافیکی است.

اینتل با تعیین قیمت‌ اندکی پایین‌تر تلاش کرد تا این پردازنده‌های فاقد تراشه گرافیکی را به عنوان رقیبی جدی برای پردازنده‌های AMD Ryzen مطرح کند. در حال حاضر پردازنده Core i5-9400F با قیمتی کمتر از 160 دلار قابل خرید بوده و یک جایگزین بسیار عالی برای پردازنده‌های سری Ryzen 5 محسوب می‌شود.

اما حالا اینتل قصد دارد همین سیاست را در پردازنده‌های نسل دهم خود تحت عنوان Comet Lake-S نیز به کار گرفته و دو سری جدید F و KF را معرفی کند. براساس تصویری که توسط وب سایت InformaticaCero به بیرون درز کرده حداقل سه مدل پردازنده در هر کدام از دو سری F و KF وجود خواهد داشت. این پردازنده‌ها شامل i9-10900KF و i9-10900F با 10 هسته و 20 رشته پردازشی، i7-10700KF و i7-10700F با 8 هسته و 16 رشته پردازشی و در نهایت i5-10600KF و i5-10600F با 6 هسته و 12 رشته پردازشی می‌شود.

انتشار جزییات تازه از پردازنده‌های فاقد تراشه گرافیکی در سری Comet Lake-S

سرعت‌های هسته و مقدار حافظه کش پردازنده‌ها با مدل‌های غیر F یکسان خواهند بود. برای مثال سرعت هسته پردازنده i7-10700KF با i7-10700K یکی است. به لطف قیمت پایین‌تر، عدم وجود تراشه گرافیکی برای بسیاری از کاربرانی که بودجه محدودی دارند مساله مهمی نخواهد بود. انتظار می‌رود اینتل در ماه آوریل از پردازنده‌های فاقد تراشه گرافیکی در سری Comet Lake-S رونمایی کند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *