سخت‌افزار

پردازنده‌های موبایل نسل دهم اینتل موسوم به Comet Lake-H معرفی شدند

پردازنده‌های موبایل نسل دهم اینتل موسوم به Comet Lake-H معرفی شدند

اینتل امروز از پردازنده‌های موبایل نسل دهم خود تحت عنوان Comet Lake-H رونمایی کرد. این پردازنده‌های جدید با وعده ارائه عملکردی در سطح پردازنده‌های دسکتاپ، به زودی به بازار عرضه شده و در لپ‌تاپ‌های گیمینگ و مناسب تولید محتوا مورد استفاده قرار خواهند گرفت. مدل‌های رده بالاتر در این نسل نه تنها عملکرد بسیار خوبی را در بخش گیمینگ و کار با نرم‌افزارهای تولید محتوا ارائه می‌دهند بلکه امکان اورکلاک پردازنده را نیز در دسترس کاربران قرار خواهند داد.

اینتل به تولیدکنندگان لپ‌تاپ همکار توصیه کرده تا در طراحی‌های جدید خود از نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی بالا و استاندارد DisplayHDR 1000 بهره ببرند. این کمپانی همچنین در خصوص راهکارهای خنک سازی پردازنده جدید Comet Lake-H پیشنهاداتی را به این تولیدکنندگان ارائه کرد.

در مقایسه با نسل نهم، پردازنده‌های جدید اینتل از سرعت‌های هسته بالاتر بهره برده و به لطف تکنولوژی Turbo Boost Max 3.0 که پیش از این فقط در پردازنده‌های HEDT قابل دسترس بود، عملکرد بسیار عالی را برای کاربران به همراه خواهند داشت. چهار پردازنده از مجموع شش پردازنده معرفی شده توسط اینتل سرعت هسته 5.0 گیگاهرتزی را ارائه می‌دهند.

خانواده Core i5 در نسل دهم شامل پردازنده‌هایی با 4 هسته و 8 رشته پردازشی، خانواده Core i7 شامل دو پردازنده با 6 هسته و 12 رشته پردازشی و در نهایت Core i9 شامل یک پردازنده با 8 هسته و 16 رشته پردازشی است. پردازنده‌های نسل دهم Comet Lake-H بر پایه لیتوگرافی 14 نانومتری تولید شده و از نظر نرخ IPC دقیقا مشابه خانواده Skylake هستند.

این پردازنده‌ها از حافظه‌های DDR4 SODIMM با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت در چینش دو کاناله پشتیبانی می‌کنند. پردازنده‌های نسل دهم از چیپست HM470 بهره برده و علاوه بر 16 مسیر PCIe نسل 3 اختصاصی پردازنده، 24 مسیر دیگر را نیز ارائه می‌کند تا مجموع مسیرهای PCIe پلتفرم جدید اینتل به 40 عدد برسد. این موضوع به لپ‌تاپ‌ها اجازه می‌دهد چند اسلات M.2 NVMe و بیش از یک پورت Thunderbolt 3 را در اختیار کاربر قرار دهند.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *