سخت‌افزار

پردازنده‌های نسل نهم اینتل شامل بهترین پردازنده گیمینگ دنیا خواهد بود

نسل نهم

پردازنده‌های نسل نهم اینتل امروز به طور رسمی رونمایی شدند. اگرچه کمپانی اینتل از این پردازنده‌ها به عنوان نهمین نسل از پردازنده‌های خود نام می‌برد اما در واقع آنها بر پایه فناوری لیتوگرافی 14 نانومتری ابنتل تولید شده‌اند. لیتوگرافی 14 نانومتری که این روزها دیگر به نوعی قدیمی نیز محسوب می‌شود در گذشته نه چندان دور در پردازنده‌های نسل پنجم مورد استفاده قرار گرفت.

شایان ذکر است که پردازنده‌های نسل چهارم در سال 2014 میلادی روانه بازار شدند. اینتل از تکنولوژی تولید به کار رفته برای پردازنده‌های نسل نهم خود از واژه 14nm++ استفاده کرده است. این واژه در سال گذشته توسط اینتل معرفی شده بود.

اما اگر واقعا به دنبال یک پردازنده نسل بعد هستید باید این خبر خوب را به شما بدهیم که اینتل قرار است پردازنده‌های سری کنون لیک (Cannon Lake) خود را نیز با لیتوگرافی 10 نانومتری تولید و عرضه کند. متاسفانه زمان و تاریخ عرضه این پردازنده‌های قدرتمند به تاخیر افتاد و زودتر از سال 2019 احتمالا آنها را در بازار مشاهده نخواهیم کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده پردازنده نسل پنجم Core i5-9600K اینتل دارای شش هسته و رشته پردازشی می‌باشد سرعت هسته‌های آن در حالت عادی 3.7 گیگاهرتز می‌باشد که قابلیت افزایش تا حداکثر 4.6 گیگاهرتزی  را به کاربرا ارائه می‌کند. اما مدل قوی‌تر Core i7-9700K این شرکت از هشت هسته و رشته پردازشی برخوردار بوده و سرعت هسته آن در حالت عادی 3.6 و در حالت Boost به عدد حداکثر 4.9 گیگاهرتزی می‌باشد.

در نهایت پرچمدار نهمین نسل از پردازنده‌های اینتل یعنی Core i9-9900K نیز معرفی خواهد شد؛ پردازنده‌ای که از همین حالا به آن لقب بهترین پردازنده گیمینگ دنیا را داده‌اند. این پردازنده از هشت هسته و 16 رشته پردازشی برخوردار بوده و سرعت هسته آن در حالت عادی و Boost به ترتیب 3.6 و 5.0 گیگاهرتز خواهد بود.

اینتل پیش‌فروش این قطعات را از امروز آغاز نموده و و کاربران می‌توانند سه مدل Core i9, i7, i5 را به ترتیب با قیمت‌های 488، 373 و 262 دلار به صورت پیش‌سفارش تهیه نمایند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *