سخت‌افزار

پردازنده‌های APU سری Dali ای‌ام‌دی در سال 2020 میلادی عرضه می‌شوند

پردازنده‌های APU سری Dali ای‌ام‌دی در سال 2020 میلادی عرضه می‌شوند

بر طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، انتظار می‌رود تا کمپانی ای‌ام‌دی خانواده پردازنده‌های ارزان قیمت APU خود را با عرضه خانواده جدیدی تحت عنوان Dali در سال 2020 میلادی احیا کرده و در دسترس همگان قرار دهد. بروزرسانی انجام شده در نقشه راه کمپانی مذکور حکایت از وجود پردازنده‌هایی تحت اسم رمز Dali دارند. محصولات جدید و تازه‌نفس فوق که به‌عنوان “پردازشگرهای پیشرفته ارزشمند و قابل حمل” از آنها یاد شده است از لحاظ موقعیت درست در زیر سی‌پی‌یو‌های سری Renoir جای گرفته و پتانسیل قابل قبولی را برای استفاده روزمره و رفع نیازهای کاربردی به ارمغان آورده است. پردازنده‌های سری Renoir در حالت کلی پلتفرم‌های رده پیشرفته و گران قیمت نظیر نوت‌بوک‌ها و رایانه‌های رومیزی را هدف قرار داده و بر مبنای سوکت AM4 طراحی و توسعه پیدا کرده است. به نظر می‌رسد که کمپانی ای‌ام‌دی در دو شاخه نمودن بازار پردازشگرهای سری APU خود مصمم بوده و تصمیم‌های آینده نگرانه‌ای را در سر دارد.

انتظار می‌رود تا APU های سری Renoir بر پایه ریز معماری Zen 2 توسعه یافته و پتانسیلی در محدوده حداقل پردازنده‌های Ryzen 5 3600 یا 3700X را با خود به ارمغان آورد. علاوه بر آن استفاده از نسخه‌ای سریعتر از پردازشگر گرافیکی مجتمع Vega در ساختار محصولات فوق به‌نوعی تایید شده به شمار می‌رود. هنوز اطلاعات زیادی پیرامون پردازشگرهای سری Dali در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود تا محصولات فوق در قالب پردازده‌هایی یکپارچه بر مبنای معماری ساخت 7 نانومتر با برخورداری از تعداد دو هسته Zen 2 و یک پردازشگر گرافیکی کوچک (به همراه تعداد 3 تا 4 واحد اجرایی) طراحی و توسعه پیدا نمایند.

واحدهای APU سری Dali ای‌ام‌دی در سال 2020 میلادی عرضه می‌شوند

پردازنده‌های سری Renoir از طرفی دیگر به‌عنوان واحدهای MCM با طراحی چیپلت‌های هشت هسته‌ای و کنترلرهای ورودی و خروجی بزرگتر توسعه یافته و پردازشگر گرافیکی مجتمع را نیز در ساختار خود نهان ساخته‌اند. نظر شما چیست؟ آیا کمپانی ای‌ام‌دی با طراحی واحدهای APU جدید خود بر مبنای ریز معماری موفق Zen 2 می‌تواند به دوران اوج خود بازگشته و مصرف‌کنندگان بسیاری را به سمت و سوی خود جذب نماید؟

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *