سخت‌افزار

پردازنده 32 هسته‌ای AMD Epyc 2 در دیتابیس آنلاین SiSoftware رویت شد

پردازنده 32 هسته‌ای AMD Epyc 2 در دیتابیس آنلاین SiSoftware رویت شد

همان طور که می‌دانید کمپانی AMD این روزها به سختی در تلاش است تا معماریZEN2  خود را در پردازنده‌های جدید Epyc 2 به کار ببرد. اما ظاهرا تلاش‌های این کمپانی زودتر از زمانی که انتظار داشتیم به نتیجه خواهد رسید؛ در واقع اطلاعاتی از یک پردازنده در این سری در دیتابیس آنلاین SiSoft Sandra مشاهده شده که جزییاتی را در خصوص یکی از مدل‌های این خانواده جدید در اختیارمان قرار می‌دهد.

پردازنده‌های خانواده Epyc 2 طبق انتظار باید در نیمه دوم سال میلادی جاری روانه بازار شوند و قدرتمند مدل آنها نیز یک پردازنده با 32 هسته و 64 رشته پردازشی خواهد بود. اطلاعات فنی این پردازنده نخستین بار در سیستم رنک‌دهی آنلاین SiSoftware رویت شده است.

نمونه مهندسی پردازنده قرار گرفته در لیست دیتابیس SiSoftware نشان از یک پردازنده با سرعت هسته پایه 1.7 گیگاهرتزی دارد که در حالت توربو به 2.4 گیگاهرتز افزایش خواهد یافت. توجه داشته باشید که اگرچه این فرکانس‌ها به طور محسوسی نسبت به نسل قبلی پایین‌تر به حساب می‌آیند اما برای تاییدات اولیه و نمونه‌های مهندسی کاملا معمول هستند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در خصوص این پردازنده 32 هسته‌ای حافظه کش آن است. این مدل از خانواده جدید AMD Epyc 2 مقدار 128 مگابایت حافظه کش سطح سه را ارائه می‌دهد که بسیار عالیست. براساس دیتابیس SiSoftware کد محصول این پردازنده قدرتمند ZS1711E3VIVG5_24 / 17_N اعلام شده است.

متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص عدد TDP این پردازنده منتشر نشده اما از آنجایی که AMD این پردازنده را با فناوری 7 نانومتری به تولید خواهد رساند باید انتظار رقم مناسبی را داشته باشیم.

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *