سخت‌افزار

پردازنده AMD Epyc 7452 با 32 هسته پردازشی رویت شد

پردازنده AMD Epyc 7452 با 32 هسته پردازشی رویت شد

در حالی که پردازنده‌های Ryzen 3000 (خانواده Matisse) طبق انتظار هفتم جولای عرضه خواهند شد، خبر زیادی از پردازنده‌های Epic در دسترس نیست. تا به این لحظه می‌دانیم که پردازنده سرور Epyc 7452 در لیست محصولات AMD وجود خواهد داشت؛ بله درست است همان پردازنده 32 هسته‌ای با 64 رشته پردازشی که بر پایه معماری Zen 2 تولید می‌شود.

پردازنده Epyc 7452 از سرعت هسته 2.35 گیگاهرتزی بهره می‌برد که 350 مگاهرتز بالاتر از نسل قبلی‌اش است. باتوجه به عبارت Starship/Matisse این پردازنده نسل جدید پردازنده‌های Rome با معماری Zen 2 می‌باشد. علاوه بر این، عملکرد اقزایش یافته نسبت به Epyc 7551 تنها به بالا بودن سرعت هسته بستگی نداشته و بیشتر به ساختار ریزمعماری Zen 2 ارتباط پیدا می‌کند.

 در نمودار زیر می‌توانید مقایسه کلی بین عملکرد این دو پردازنده را مشاهده نمایید. بر روی کاغذ عملکرد پردازنده Epyc 7452 حدودا 44 درصد نسبت به Epyc 7551 افزایش پیدا کرده اما از سوی دیگر سرعت هسته پردازنده جدید نیز 17.5 درصد بالاتر است.

پردازنده AMD Epyc 7452 با 32 هسته پردازشی رویت شد

براساس تصویری که به تازگی در انجمن معروف Chiphell رویت شده می‌توان بخشی از این پردازنده و شماره مدل 7452 را مشاهده نمود.

زمانی که AMD دومین نسل از خانواده Epyc تحت عنوان Rome را با حداکثر 64 هسته پردازشی معرفی خواهد کرد هنوز مشخص نیست. براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده این کمپانی اعلام نموده سه‌ماهه پایانی سال میلادی جاری برای عرضه پردازنده‌هایش به بازار در نظر گرفته است. معمولا AMD پردازنده‌های سرور را پیش از مدل‌های دسکتاپ به بازار عرضه می‌کند اما ظاهرا این موضوع می‌تواند در این نسل تغییر نماید.

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *