سخت‌افزار

پردازنده Core i9-9900T در دیتابیس Geekbench مشاهده شد

پردازنده مرکزی Core i9-9900T در دیتابیس Geekbench مشاهده شد

اگر به خاطر داشته باشید، کمپانی اینتل پیشتر در ماه ژانویه سال 2019 میلادی از تصمیم خود برای عرضه نسخه‌ای از پردازنده Core i9-9900 با میزان انرژی مصرفی کمتر پرده برداشت. مشخصات فنی محصول اشاره‌شده (Core i9-9900T) در هنگام معرفی اولیه آن‌چنان چنگی به دل نزده و نمایانگر افت پتانسیل بعضاً چشمگیر آن در برخی از سناریوهای مختلف بوده است، اما به نظر می‌رسد که کمپانی اینتل با استفاده از راهکارهای ویژه‌ای موفق به افزایش مشخصات فنی پردازنده فیزیکی خود در طراحی نهایی شده است.

نسخه اولیه واحد پردازنده مرکزی اشاره‌شده که تحت عنوان Core i9-9900T نام‌گذاری شده است از مشخصاتی همچون 1.7 گیگاهرتز فرکانس در حالت مرجع برخوردار بوده است که این میزان در مقایسه با سرعت کلاک 3.6 گیگاهرتزی نسخه اصلی این سی پی یو از مقدار بسیار کمتری برخوردار است. علاوه بر آن فرکانس توربو نیز به مقدار نهایی 3.8 گیگاهرتز کاهش پیدا کرده و امکان اعمال آن فقط در قالب یک یا دو هسته امکان‌پذیر می‌باشد. همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد، نقطه عطف i9-9900T حول محور میزان انرژی مصرفی آن چرخیده که این میزان برابر با 35 وات می‌باشد.

پردازنده مرکزی Core i9-9900T در دیتابیس Geekbench مشاهده شد

بر طبق جدیدترین اطلاعات منتشره در دیتابیس رسانه Geekbench، مشخصات فنی Core i9-9900T در مقایسه با نسخه اولیه آن با بهبود فراتری همراه شده است. کمپانی اینتل موفق شده است تا بدون افزایش میزان انرژی مصرفی سی پی یو، فرکانس مرجع آن را از مقدار 1.7 به 2.1 گیگاهرتز افزایش داده و سرعت کلاک پردازنده در حالت بوست نیز به 4.4 گیگاهرتز افزایش پیدا کرده است. این موضوع بدون شک در بهبود نهایی پتانسیل تراشه و قدرت پردازشی و محاسباتی آن تأثیرگذار می‌باشد. دیگر مشخصات محصول نظیر تعداد هشت هسته فیزیکی، شانزده رشته پردازشی، شانزده مگابایت حافظه کش و پردازشگر گرافیکی UHD Graphics 630 در مقایسه با نسخه اولیه پردازنده تغییری را به خود ندیده است. کمپانی اینتل در نظر دارد تا واحد معرفی شده را با قیمتی معادل 439 دلار به بازار عرضه کند.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *