سخت‌افزار

پورت‌های سریعتر USB 3.2 در کامپیوترهای دسکتاپ به کار می‌روند

USB 3.2

رابط اتصال بسیار سریع USB 3.2 شاید از نظر فنی و تکنولوژیکی تقریبا دو سالی هست که توسعه یافته اما هنوز در کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار نگرفته و به نظر می‌رسد به زودی این اتفاق رخ خواهد داد. براساس اطلاعاتی که توسط سازمان استاندارد USB-IF منتشر شده است ظاهرا پورت‌های جدید USB در ماه‌های آینده بر روی کامپیوترهای شخصی دسکتاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پورت‌های پرسرعت USB 3.2 از آنجایی ابتدا برای کامپیوترهای شخصی دسکتاپ ارائه می‌شوند که این دستگاه‌ها معمولا کنترلرهای اختصاصی را بر روی خود دارند. به نظر می‌رسد پورت‌های رایجی که بر روی کامپیوترهای دسکتاپ قرار دارند قادر هستند اطلاعات را با سرعت حداکثر 20Gbps جابجا کنند.

این کنترلرها البته به خودی خود کاری انجام نمی‌دهند و تا زمانی که مادربرد سیستم شما از این سرعت بالا پشتیبانی نکند عملا بهره‌گیری از آنها میسر نخواهد بود. از آنجایی که به احتمال زیاد این مادربردها زودتر از نیمه دوم سال میلادی جاری، یعنی زمانی که معمولا تولیدکنندگان سخت‌افزار تمایل به ارائه مدل‌های جدید و به روز شده خود را دارند روانه بازار نخواهند شد، بنابراین نباید انتظار داشته باشید رابط اتصال USB 3.2 تا قبل از این بازه زمانی به طور رایج مورد استفاده قرار بگیرند.

توجه داشته باشید که حتی اگر مادربرد و کنترلر شما نیز استاندارد لازم را داشته باشد باز هم به لوازم جانبی جدیدی نیاز خواهید داشت تا بتوانند از پتانسیل این رابط‌های اتصال پرسرعت حداکثر استفاده را ببرند. هنوز مشخص نیست که این نوع از لوازم جانبی چه زمانی عرضه خواهند شد اما طبیعتا این یک روند زنجیره‌ای است که پشت سر هم اتفاق خواهد افتاد. این یعنی تولیدکنندگان باید لوازم جانبی سازگار را همزمان یا کمی بعد از عرضه شدن مادربردهای سازگار با USB 3.2 روانه بازار کنند.

باتوجه به اینکه فناوری تاندربولت 3 آنچنان که باید مورد استقبال واقع نشده است، به نظر می‌رسد این رابط اتصال جدید می‌تواند به سرعت جای خود را در بازار پیدا کند.

منبع: ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *