سخت‌افزار

چشم‌اندازه کمپانی اینتل در توسعه فناوری ساخت 7 نانومتر

چشم‌اندازه کمپانی اینتل در توسعه فناوری ساخت 7 نانومتر

مدیر ارشد مالی اینتل آقای جورج دیویس در طی مصاحبه‌ای با رسانه Barron از وضعیت مالی این کمپانی و برنامه‌های محافظه‌کارانه آن تا حداقل سال 2023 میلادی پرده برداشت. پشته کنونی محصولات کمپانی اینتل در حال حرکت به سمت فناوری ساخت 10 نانومتر در قالب فازهای مختلفی می‌باشد. کمپانی اینتل در حال حاضر تخصیص لیتوگرافی 10 نانومتری خود را به پردازشگرهای دستگاه‌های قابل حمل و پردازنده‌های رده پیشرفته اختصاص داده و حوزه سیستم‌های رده مصرف‌کنندگان و پلتفرم‌های HEDT را همچنان توسط فناوری ساخت 14 نانومتر خود مورد پشتیبانی قرار داده است. این در حالی است که کمپانی رقیب، یعنی ای‌ام‌دی نسل جدید ریز معماری پیشرفته Zen 2 و نسل سوم پردازنده‌های رایزن حوزه سیستم‌های رده دسکتاپ را بر مبنای فناوری ساخت 7 نانومتر DUV کمپانی TSMC طراحی و روانه بازار کرده است. آقای جورج دیوس در این باره گرفته است:

“ما همچنان تمرکز خود را بر رشد حاشیه ناخالصی قرار داده‌ایم که مواردی از جمله بهره‌وری سرمایه تا طراحی محصولات را شامل شده است. آنچه که پیشتر گفتیم، یعنی تأخیر در عرضه فناوری ساخت 10 نانومتر بدان معنی است که ما درزمینهٔ میزان هزینه واحدها برای مدت زمانی نسبت به رقیب خود از دست پایین‌تری برخوردار هستیم.”

آقای جورج دیویس و رسانه Barron در مورد اهداف کمپانی اینتل درزمینهٔ عرضه فناوری ساخت 7 نانومتر نیز اطلاعاتی را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و سخنانی را رد و بدل کرده‌اند. وی اظهار داشته است که انتظار می‌رود تا فرآیند تولید انبوه لیتوگرافی 7 نانومتر کمپانی اینتل در نیمه دوم سال 2021 میلادی شروع شود. او افزوده است:

“ما پیشتر اعلام داشتیم که انتظار برتری رقیب خود در بازار پردازنده‌های رایانه‌ای را برای 18 تا 24 ماه آینده داشته و چشم‌انداز کمپانی اینتل نیز نمایانگر آن می‌باشد. دید ما نسبت به طبیعت رقابت شکل گرفته و تأثیر آن پس از ارائه پیش‌بینی بلند مدت ما در ماه مه نسبت به قبل آن‌چنان تغییر نکرده است.”

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *